استان مرکزی به مخزن ۲۰ تنی اکسیژن‌ساز نیاز فوری دارد

دکتر «نامدار عبداللهیان» روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از بخش‌های درمانی بیماران کووید ۱۹ در اراک، افزود: وجود واحدهای صنعتی متعدد که واحدهای  تولید کننده اکسیژن مایع هستند مزیت این استان است که توانسته به‌صورت مقطعی کمک کننده باشد اما باید هرچه سریعتر مخزن اکسیژن‌ساز ۲۰ تنی تامین شود.

وی اظهارداشت: خلوص اکسیژن موجود در مراکز درمانی استان مرکزی  با وجود بالا بودن شمار بیماران بستری  کم است و باید این نقیصه در بازه زانی بسیار کوتاهی رفع شود.

نماینده وزیر بهداشت در استان‌های مرکزی و لرستان گفت: بهترین و موثرترین راه مقابله با ویروس کرونا، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است تا کادر درمان بتواند به بیماران بدحال رسیدگی بیشتری داشته باشد.

دکترعبداللهیان افزود: کادر درمان استان مرکزی ایثارگرانه و با اخلاق خوب به مراجعان و بیماران کووید ۱۹ خدمات رسانی دارند که نشان از مسئولیت ‌پذیری و پایبندی پزشکان به قسمی است که خورده‌اند.

وی اظهار داشت: رضایتمندی مردم و بیماران کووید ۱۹ از کادر درمان اراک نشان از همراهی و هماهنگی هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی اراک است.

وضعیت استان مرکزی در موج چهارم شیوع کرونا بحرانی است و اغلب  شهرهای این استان در وضعیت قرمز تیره هستند.

ظرفیت تخت‌هایبستری در مراکز بیمارستانی استان مرکزی تکمیل شده و  آخرین مرکز پذیرش بیماران کووید ۱۹  در اراک روز دوشنبه اعلام تکمیل ظرفیت کرده است.

error: Content is protected !!