استفاده از روش‌های طب سنتی طول درمان مبتلایان به کرونا را به ۴ روز کاهش داد

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم به نقل از وبدا، دکتر رضا منتظر با اشاره به اینکه ویروس کرونا ویروسی سرما دوست است، گفت: این ویروس در بدن افراد با طبع سرد و در مناطق سرد سیر بیشتر اثرگذار بوده است؛ لذا لازم است مزاج افراد به سمت گرمی و خوردن گرمیجات تغییر یابد.

وی افزود: خوردن گرمیجات از جمله زنجبیل با مقداری کمتر در پیشگیری از این ویروس و مقدار بیشتر آن در درمان بسیار موثر است همچنین روش­های عملی طب سنتی در درمان و افزایش ظرفیت تنفسی فرد کارآمد است.

منتظر با تاکید بر اینکه مردم در سالیان گذشته نیز به درمان با طب سنتی اعتقاد داشتند و قرنطینه بودن یکی از روش­های قدیمی کارساز در طب سنتی به شمار می‌آمده است؛ تصریح کرد: در تحقیقات انجام شده توسط متخصصین طب سنتی و فعالیت­‌های موفقی که در این خصوص در تهران انجام شده است، علاوه بر توصیه­‌های عملی و تدابیر وزارت بهداشت استفاده از رویکرد طب سنتی طول مدت بستری را کاهش داده و باعث تسریع و نتیجه بخشی در درمان افراد مبتلا شده است.

این متخصص طب سنتی خاطرنشان کرد: تجارب چینی­‌ها حاکی از آن است که موفقیت به دست آمده در خصوص کنترل و درمان این ویروس بر مبنای طب سنتی خود چین بوده است و تلاش ما بر آموزش پرسنل با استفاده از روشهای صحیح و کارامد طب سنتی است تا بتوانند سیستم ایمنی خود را تقویت و جان خود را حفظ نمایند.

منتظر یادآور شد: با استفاده از دو پروتکل پیشگیری و درمان و فعالیت­‌های انجام شده با گروهی از متخصصین طب سنتی در تهران توانستیم مدت زمان بستری افراد مبتلا به کرونا را از ۸ روز به ۴ روز کاهش دهیم و در حال حاضر نیز با استفاده از دو گروه بیماران سرپایی و بستری در حال انجام طرح تحقیقاتی در ساوه هستیم تا علاوه بر درمان کلاسیک، روش­‌های طب سنتی را مورد ارزیابی قرار دهیم.
 

انتهای پیام/

error: Content is protected !!