استفاده از ماسک در قائمشهر به ۵۰ درصد کاهش یافت

دکتر محمد گران روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با ابراز تاسف از عادی انگاری شهروندان قائمشهری ، هشدار داد : با توجه به این که وضعیت شهرستان به لحاظ شیوع کرونا قرمز شده است ، عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده نکردن از ماسک به این معنا است که ما در مسیر بحران حرکت می کنیم.

وی گفت : متاسفانه برخی از شهروندان فکر می کنند ماسک زدن تنها هنگام حضور در جمع ضروری است و به همین دلیل هم در سایر جاها نسبت به این دستورالعمل بی توجهی می کنند ، در حالی که استفاده از ماسک وقتی از خانه خارج می شویم اعم از خیابان ، کوچه و معابر و حضور در مغازه و فروشگاه برای خرید یا صف نانوایی و هر جایی که می رویم ضروری است.

دکتر گران هشدار داد : ما هم اکنون در کشور با سویه هندی و دلتای کرونا مواجه هستیم که از سرعت شیوع بسیاری بالایی برخوردار است و از طریق تنفس و هوا وارد ریه افراد می شود در نتیجه بی توجهی نسبت به استفاده از ماسک به این معناست که شهروندان با خطر بسیار بالای ابتلا به کرونای جدید مواجه هستند.

وی تاکید کرد : انتظار می رود شهروندان ، اصناف ، دستگاه های ناظر و مسئولان همه تلاش کنند تا پروتکل های بهداشتی در شهرستان رعایت شود چون هیچ راه دیگری در حال حاضر برای محافظت از سلامتی شهروندان وجود ندارد .

رئیس شبکه بهداشت قائمشهر با اعلام این که هم اکنون دستکم ۷۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های این شهرستان بستری هستند ، گفت : تنها در روز گذشته ۲۴ بیمار جدید وارد بیمارستان های شهرستان شدند که نشان می دهد تخت بیمارستان ها با سرعت زیادی اشغال می شود.

وی افزود : متاسفانه آمار روزانه بستری بیماران کرونایی در شهرستان قائمشهر خیلی بیشتر از آمار ترخیصی ها است و این وضعیت می تواند به کمبود تخت برای بستری بیماران جدید و بدتر شدن شرایط کنونی بینجامد و تنها راه جلوگیری از رسیدن وضعیت به این مرحله هم رعایت پروتکل های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک است.

قائمشهر به همراه آمل ، محمود آباد و چالوس چهار شهرستان مازندران هستند که رنگ کرونایی قرمز دارند. وضعیت ۹ شهرستان مازندران هم نارنجی و ۹ شهرستان دیگر هم زرد است.

طبق آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل ، در حال حاضر ۸۱۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند.

error: Content is protected !!