استقبال گرم مردم آستارا از واکسن کرونا

دکتر فرید بصیری مقدم روز چهارشنبه در مرکز واکسیناسیون مسجد محمد رسول الله آستارا به خبرنگار ایرنا گفت: از روز گذشته واکسیناسیون افراد بالای ۶۵ سال در مسجد محمد رسول الله (ص) و حوزه پایگاه شهید محمدزاده شهر آستارا و مسجد فاطمه زهرا (س) شهر لوندویل از ساعت هشت صبح تا ۱۹ آغاز شده است.

وی افزود: روز گذشته ۳۰۰ شهروند بالای ۶۵ سال واکسن کرونا دریافت کردند و میزان استقبال مردم این شهرستان از واکسیناسیون کرونا، نسبت به هفته های قبل بسیار افزایش یافته است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا ادامه داد: در صورت تداوم استقبال مردم، مسجد صاحب الزمان (عج) و برخی پایگاه های مقاومت بسیج نیز به مراکز واکسیناسیون اضافه خواهند شد و مردم، برای دریافت واکسن در سامانه http://salamat.gov.ir نام نویسی و بعد از دریافت پیامک فراخوان، به مرکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

بصیری از شهروندان خواست به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت، هرگز بدون نام نویسی در سامانه به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکنند و اطمنان داد که سامانه، ثبت نام کنندگان را به نزدیک ترین مرکز واکسیناسیون فرا می خواند.

او با اشاره به بستری ۳۸ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان شهید بهشتی آستارا و قرمز بودن شرایط کرونایی این شهرستان، ابراز امیدواری کرد با توسعه واکسیناسیون عمومی، خطر شیوع ویروس به مقدار چشمگیری کاهش یابد.

بصیری مقدم ادامه داد: تا روز گذشته سه هزار و ۲۰۰ شهروند آستارا شامل سالخورگان، جانبازان، بیماران خاص، کادر درمان درگیر با بخش کرونا و پاکبانان شهرداری نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند و به ۲ هزار و ۲۰۰ نفر آنها نیز نوبت دوم واکسن تزریق شده است.

وی گفت: بیشتر آقایان و خانم های فعال در مراکز واکسیناسیون، اعضای بسیج پزشکان هستند و تحصیلکرده های رشته های مرتبط، برای خدمت به خلق خدا با شبکه بهداشت همکاری می‌کنند.

حجت الاسلام مهدی تیموری امام جماعت مسجد محمد رسول الله آستارا نیز گفت: خادمان و اعضای هیئت امنای مسجد با تامین امکانات و وسایل موجود، با تیم واکسیناسیون به خوبی همکاری می کنند.

بیماری کووید ۱۹ که جهان را درگیر خود کرده درمان ندارد و برای مقابله با شیوع آن باید علاوه بر واکسیناسیون، پروتکل های بهداشتی به دقت رعایت شود.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

error: Content is protected !!