اصناف بی‌توجه سمنان به نکات بهداشتی مربوط به کرونا ۳ هفته پلمب می‌شوند

سید مهدی برهانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: اصناف باید در زمان فعالیت از ماسک استفاده کنند و از پذیرش مشتریان بدون ماسک خودداری کنند و در صورت نقض این دستورالعمل‌ها پلمب خواهند شد.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان سمنان تاکید کرد: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی از دیگر نکات مهم در فعالیت اصناف است که در صورت بی‌توجهی به این دستورالعمل مشمول پلمب می‌شوند.

وی بیان کرد: طبق قانون پلمب واحدهای صنفی به دلیل بی‌توجهی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از روز اجرای حکم به مدت سه هفته است و در صورتی که طی مدت سه‌هفته وضعیت استان از لحاظ شیوع کرونا بهبود یابد بازهم اجرای حکم سه هفته پلمب ادامه می‌یابد.

وی اضافه کرد: برخی واحدهای صنفی مانند آرایشگاه‌ها نیز موظف به جمع‌آوری صندلی‌های انتظار هستند و به منظور جلوگیری از شلوغی در آرایشگاه‌ها و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، آرایشگران تنها با تعیین وقت قبلی مجاز به پذیرش مشتری هستند.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان سمنان گفت: اصناف با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و محدودیت‌های کرونایی برای مبارزه با ویروس کرونا و تأمین سلامت جامعه بیش از پیش همراهی کنند.

طبق جدیدترین اطلاعات سامانه ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در حال حاضر شهرستان‌های سمنان، دامغان، شاهرود گرمسار و مهدیشهر نیز در وضعیت نارنجی و شهرستان های میامی و آرادان در وضعیت زرد قرار دارند.

به گزارش ایرنا، مشاغل گروه دوم شامل پاساژها و مراکز خرید و مال‌های فروش غیر مواد غذایی، تمرین و انجام مسابقه‌های ورزشی، مراکز متبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مصلی‌ها، قنادی یا شیرینی فروشی، آب میوه و بستنی فروشی، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، آرایشگاه مردانه، بازار فروش خودرو، مراکز شماره گذاری اتومبیل، فرش و موکت فروشی، اسباب بازی فروشی، فروش لوازم خانگی، خدمات چاپ دیجیتال، تزیینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی، عمده فروشی و خرده فروشی پوشاک، پارچه فروشی، آتلیه و عکاسی، مشاور املاک، پرده سرا، فروش مبلمان، فروش کیف و کفش، فروش لوازم التحریر، خیاطی، خرازی، فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی، شیرینی پزی، خشکبار و آجیل فروشی می‌شوند.

مشاغل گروه سوم شامل دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و زبان‌سراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی می‌شوند.

گروه چهارم نیز شامل مکان های برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها، باشگاه‌های ورزشی برای ورزش‌های پر برخورد از جمله کشتی و کاراته و جودو، مدارس شبانه روزی، کافه، قهوه خانه و چای خانه با عرضه مواد دخانی، باغ وحش و شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی هستند.

error: Content is protected !!