اعلام آخرین وضعیت شیوع کرونا در خوزستان / افزایش شهرهای قرمز

کرونارئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اعلام آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان خوزستان، از افزایش شهرهای قرمز خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر فرهاد ابول‌نژادیان امروز (۲۳ آبان‌ماه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اعلام آخرین بررسی وزارت بهداشت از وضعیت شهرهای استان خوزستان از نظر شیوع کرونا، متاسفانه نسبت به هفته گذشته شهرهای قرمز استان افزایش یافته است.

 وی افزود: در حال حاضر شهرهای مسجدسلیمان، آغاجاری، بهبهان، آبادان، اهواز، رامهرمز، امیدیه، شوشتر، دزفول و اندیمشک در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: همچنین شهرهای کارون، خرمشهر، رامشیر، باغملک و ماهشهر در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی بیان کرد: هیچ شهری در استان خوزستان در وضعیت سفید قرار ندارد و به دلیل سرعت انتشار ویروس، وضعیت شهرها بسیار شکننده است. به عنوان مثال شهرستان اندیمشک که تا هفته پیش در وضعیت زرد قرار داشت با افزایش بیماران بستری، به یکباره وارد وضعیت قرمز شد.

ابول‌نژادیان افزود: دورهمی‌های خانوادگی، مراسم‌های ترحیم، عروسی و تجمعات غیرضرور تبدیل به پاشنه آشیل انتشار بیماری شده است و گزارش‌های بسیاری از ابتلای تعدادی از افراد یک خانواده یا جمع فامیلی به کرونا پس از برگزاری دورهمی ثبت شده است که مردم باید برای حفظ سلامت خود و عزیزان‌شان از شرکت در هرگونه دورهمی به شدت پرهیز کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در شرایط کنونی که هنوز واکسن یا دارویی جهت درمان قطعی بیماری در دسترس نیست، تنها راه پیشگیری از ابتلا به این بیماری، رعایت اصول بهداشتی شامل استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، پرهیز از حضور در تجمع و شستن مستمر دست‌ها است و انتظار می‌رود که مردم برای حفظ سلامت خود و اطرافیان، رعایت اصول بهداشتی را در بالاترین سطح مورد توجه قرار دهند.

error: Content is protected !!