اعمال قانونی بیش از ۴۰ هزار خودرو و پلمب ۸۴۲ واحد صنفی در مرکزی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس، حسن مفخمی شهرستانی در حاشیه بازدید از سامانه هوشمند مانیتورینگ پلیس راهنمایی و رانندگی در اراک بیان کرد: با توجه به موج جدید کرونا در کشور و به تبع آن در استان مرکزی، ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های ترافیکی به منظور پیشگیری از شیوع هر چه بیشتر این بیماری در ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب و با برنامه ریزی انجام شده، از سوی پلیس در بخش‌های نظارت‌های ترافیکی و همکاری با دیگر دستگاه‌ها در نظارت بر فعالیت‌های واحدهای صنفی در حال اجراست.

وی افزود: در مرحله جدید اجرای این محدودیت‌های ترافیکی، تا کنون تعداد ۴۰ هزار و ۶۸۹ دستگاه خودرو در استان مرکزی اعمال قانون شدند و تا ابلاغ هر گونه تصمیم جدید در این خصوص، این طرح‌ها نظارتی پلیس با قاطعیت تداوم خواهد یافت.

فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: در این مرحله مأموران پلیس راه و راهور استان در ۲۸ نقطه به منظور نظارت بر روند اجرای این طرح در سطح استان مستقر هستند.

مفخمی شهرستانی گفت: تردد وسایل نقلیه با پلاک غیربومی در محورهای برون شهری در شهرستان‌های نارنجی ۵۰۰ هزار تومان و در شهرستان‌های قرمز یک میلیون ریال جریمه خواهد داشت که تاکنون در جاده‌های برون شهری در شهرستان‌های نارنجی ۵۲ دستگاه و در شهرستان‌های قرمز ۴۱۳ دستگاه خودرو اعمال قانون شدند.

وی بیان کرد: تردد وسایل نقلیه با پلاک غیربومی در محدوده شهری در شرایط نارنجی، ۲۰۰ هزار تومان و در شهرستان‌های قرمز ۵۰۰ هزار تومان جریمه در نظر گرفته شده که در این مرحله از اجرای طرح، تعداد ۳۰ هزار و ۹۱۵ دستگاه خودرو اعمال قانون ۲۰۰ هزار تومانی و ۲۵۶۸ دستگاه خودرو اعمال قانون ۵۰۰ هزار تومانی شده‌اند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: در اجرای این مرحله از طرح محدودیت‌های تردد، تعداد هزار و ۷۷۶ دستگاه خودرو از محورهای مواصلاتی استان عودت داده شدند و به ۴ هزار و ۹۶۵ راننده متخلف نیز تذکر داده شد.

پملب ۸۴۲ واحد صنفی ناقص مصوبات ستاد ملی کرونا در استان مرکزی

فرمانده انتظامی استان مرکزی در ادامه به مشارکت تیم‌های پلیس با دیگر دستگاه‌های مسئول در نظارت بر نوع فعالیت واحدهای صنفی در این مرحله از اجرای طرح محدودیت‌های ترافیکی اشاره کرد و گفت: در این مرحله از تعداد ۱۱ هزار و ۵۴۶ واحد صنفی بازدید و به ۸ هزار و ۶۸۸ واحد صنفی به منظور رعایت پروتکل‌های ابلاغی تذکر داده شد و برای هزار و ۴۵۷ واحد صنفی نیز اخطار پلمب صادر و تعداد ۸۴۲ واحد صنفی پلمب شدند.

مفخمی شهرستانی در پایان با تاکید بر ضرورت همراهی و مشارکت تمامی آحاد جامعه در رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: اثربخشی این طرح‌ها تنها در سایه عزم و اراده جمعی محقق خواهد شد و از تمامی مردم درخواست می‌شود که به منظور حفظ سلامت و حقوق دیگر شهروندان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی حداکثر همکاری را داشته باشند.

error: Content is protected !!