افزایش آمار مبتلایان به کرونا در گلستان و چند خبر کوتاه

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به روند افزایشی مبتلایان به کرونا، گفت: تعداد بستری‌های امروز در مقایسه با روز گذشته هفت نفر افزایش یافت و هم اینک آمار مبتلایان بستری در استان به ۲۵۹ نفر رسیده است.

عبدالرضا فاضل از روند رو به رشد تست‌های مثبت کرونا در گلستان نیز خبر داد و افزود: هم اکنون مراوه‌تپه و گمیشان در وضعیت آبی و ۱۲ شهرستان‌ دیگر استان نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

** 

فرماندار کلاله گفت: بازدیدهای سرزده از نانوایی‌های این شهر حکایت از آن دارد که ۹۰ درصد آنها عرضه آرد خارج از شبکه دارند.

محمد ابراهیمی تودرواری اظهار داشت: تخلف بیشتر نانوایی‌ها رعایت نکردن ساعت پخت و کمبود آرد است که پرونده تعزیراتی برای آنها تشکیل و به مراجع قانونی ارسال شد.

وی افزود: با اضافه شدن حدود ۱۳ تن به سهمیه آرد کلاله، مشکلی در تامین آرد واحدهای خبازی شهرستان نیست.

** 

مدیرکل هواشناسی گلستان در تحلیل شرایط آب و هوایی اسفند ۱۳۹۹ گفت که بارش نیمی از ایستگاه‌های استان در این ماه، نسبت به متوسط دوره آماری کاهش داشته است.

نوربخش داداشی افزود: در اسفند پارسال متوسط مجموع بارش ایستگاه‌های سینوپتیک استان ۶۰٫۴ میلیمتر بود که هفت درصد نسبت به متوسط این ماه کاهش داشته است مضاف براینکه بیشترین کاهش بارام در بندرگز به میزان ۴۵ درصد به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: اسفند ۹۹ بیشترین مقدار بارش در بین ایستگاه‌های سینوپتیک استان مربوط به مینودشت به میزان ۹۸٫۷ میلیمتر و کمترین مقدار بارش مربوط به شهرستان‌های بندرگز و بندرترکمن به میزان ۳۲ میلیمتر بوده است. 

** 

بر اساس اطلاعیه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گلستان، نمازجمعه ۱۳ فروردین با رعایت اصول و مقررات بهداشتی و فاصله اجتماعی در تمام مناطق استان برگزار خواهد شد.

** 

علی بیانی رییس اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن گفت: در آستانه روز طبیعت با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از علاقمندان به محیط زیست کرانه‌های ساحلی خلیج گرگان در محل اسکله این شهرستان پاکسازی و ۲۰۰ کیلوگرم زباله جمع آوری شد.

** 

فرمانده انتظامی گنبدکاووس از صلح و سازش بین ۲ طایفه در ۲ روستای این شهرستان خبر داد و گفت: در پی وقوع چند فقره نزاع و درگیری طایفه‌ای موضوع به صورت ویژه در دستورکار ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان قرار گرفت و اقدامات لازم برای صلح و سازش بین ۲ طایفه انجام شد.

سرهنگ محمود علی‌فر افزود: با هماهنگی‌ ماموران پلیس امنیت عمومی گنبدکاووس، بزرگان و سران هر ۲ طایفه به ستاد انتظامی شهرستان دعوت و جلسه‌ای به منظور پایان دادن به نزاع و برقراری صلح و سازش برگزار شد.
** 

رییس پلس راهور گلستان گفت: دورهمی، تجمع و ورود به تفرجگاه‌ها و بوستان‌ها در روز طبیعت (۱۳فروردین) ممنوع است.

سرهنگ عباس مهاجر بسطامی افزود: تردد شبانه در تمام شهرها با وضعیت قرمز، نارنجی، زرد و آبی از ساعت ۲۲ تا سه بامداد ممنوع است و رانندگان در صورت بی توجهی ۲ میلیون ریال جریمه می‌شوند.

** 

سرهنگ سیدعلی حسینی جانشین فرمانده انتظامی رامیان از کشف ۶ قبضه سلاح شکاری غیرمجاز در این شهرستان خبر داد و گفت: ماموران انتظامی با اجرای طرح جمع آوری سلاح و مهمات غیرمجاز در تعطیلات نوروز، ۶ قبضه سلاح شکاری غیرمجاز را از ۶ متهم کشف و ضبط کردند.
** 

ابراهیم فدایی رییس شبکه بهداشت و درمان کلاله گفت: در پی درخواست شهرداران کلاله و فراغی، واکسیناسیون کرونا پاکبانان این شهرها به دلیل حوزه شغلی و در معرض خطر بودن، آغاز شد.

**

مراسم افتتاح و کلنگ زنی ۴۷۴ میلیارد ریال پروژه‌های بنیاد مسکن کلاله با حضور محمدرضا شاملو معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور و نیز مسوولان استانی و محلی به صورت متمرکز در روستای توتلی تمک این شهرستان برگزار شد.

افتتاح ۲۲۵ واحد مسکن محرومان با ۱۴۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار، ۱۹۱ واحد مسکن روستایی با ۹۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار و ۲۴ پروژه طرح هادی روستایی با ۴۱ میلیارد ریال اعتبار، اهدای ۱۹۸ جلد سند مالکیت روستایی و شهری و پایان عملیات نقشه برداری ۴۰ روستای تحت مالکیت بنیاد علوی با سه هزار و ۴۷۶ واحد مسکونی، آغاز عملیات ساخت ۲۲۴ واحد مسکن روستایی با ۱۱۲ میلیارد ریال اعتبار، ۳۶ واحد طرح اقدام ملی مسکن با ۳۶ میلیارد ریال و ۲۴ پروژه طرح هادی روستایی با ۴۳ میلیارد ریال از جمله پروژه‌های بنیاد مسکن در کلاله بود.

error: Content is protected !!