افزایش بی‌امان کرونا در اردبیل/عادی‌انگاری اوضاع را بحرانی کرد

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر بهنام‌جو که روز یکشنبه در جلسه فوق العاده قرارگاه سردار سلیمانی در اردبیل سخن می‌گفت با اشاره به شدت یافتن شیوع کرونا و تعداد مبتلایان در استان اظهار کرد: کاهش و کنترل صد درصدی بیماری کرونا در اردبیل هم‌اکنون به شدت نیازمند خود مراقبتی و قرنطینه خانگی در کنار رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت است.

وی با تاکید بر اهمیت استفاده از ماسک در تمامی رده‌های سنی گفت: متأسفانه آمار استفاده از ماسک در بین مردم استان اردبیل به شدت کاهش یافته است که اصلی‌ترین علت آن نیز عادی‌انگاری این بیماری بوده، اما ستاد استانی مقابله با کرونا این اطمینان را به مردم اردبیل می‌دهد که در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی هر یک از افراد جامعه ما طی ایام آینده روزهای به مراتب سخت‌تری را پشت سر خواهیم گذاشت.

استاندار اردبیل به اجرای طرح بیماریابی شهید سلیمانی در اردبیل اشاره و تصریح کرد: فاز دوم این طرح با همکاری بسیج و سپاه استان آغاز شده است که طی این طرح افراد ناقل کرونا در خانواده‌های اردبیلی توسط بسیجیان شناسایی شده و با دریافت اطلاعات قرنطینه خانگی و خود مراقبتی، در منزل خود بستری خواهند شد.

بهنام‌جو ظرفیت بیمارستان‌های استان را در شرف تکمیل دانست و افزود: با توجه به ظرفیت خوب درمانی در استان اردبیل اما در صورت افزایش تدریجی آمار مبتلایان جدید و بستری‌های روزانه برای هفته‌های آتی در بحث تخت بیمارستانی با مشکل جدی مواجه می‌شویم.

وی همچنین در توصیه به خانواده‌های اردبیلی اظهار کرد: آن دسته از خانواده‌هایی که یکی از اعضای آن مشکوک به ابتلاء باشد، باید از حضور در جامعه و بیرون از منزل خودداری کرده و قرنطینه خانگی را رعایت کنند تا شاهد کاهش آمار مبتلایان جدید در استان باشیم.

به گفته استاندار اردبیل عدم رعایت تجمع‌ها و دورهمی‌ها در اردبیل سبب افزایش آمار ابتلاء به کرونا در این استان بوده که در کنار این موضوع ادامه‌دار بودن مراسم‌های عروسی و عزا نیز به شدت و سرعت انتشار این بیماری کمک می‌کند.

بهنام‌جو از جدیت در برخورد با متخلفان در رابطه با بیماری کرونا خبر داد و افزود: از مسئولان ذی‌ربط خواهشمندیم که در صورت مشاهده هرگونه تخلفی در رابطه با عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی یا تخلفاتی در محدودیت‌های آغاز شده در اردبیل علاوه بر اخطار جدی در صورت تکرار تخلف با سعه صدر نسبت به رسیدگی سریع اقدام کنند.

error: Content is protected !!