افزایش فوتی های کرونا در خراسان جنوبی/ثبت نام واکسن ۵۰ ساله ها

کامبیز مهدی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: طی شبانه روز گذشته ۱۱۴ آزمایش کرونا در استان انجام شده که ۴۵ مورد آن مثبت گزارش شده است.

وی ادامه داد: بیشترین شمار مبتلایان با ۲۲ مورد مربوط به بیرجند و بعد از آن با ۱۳ مورد مربوط به شهرستان نهبندان بوده است.

مهدی زاده با اشاره به بستری بودن ۲۸۵ بیمار تنفسی در بیمارستان‌های استان عنوان کرد: از این تعداد ۱۳۶ بیمار مبتلای قطعی به کرونا هستند که ۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت مراقبت هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به افزایش شمار فوتی‌های کرونا در استان اشاره کرد و ادامه داد: با فوت دو بیمار طی ۲۴ ساعت گذشته شمار فوتی‌های کرونا در استان به ۹۳۹ نفر رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به وعده وزیر بهداشت در خصوص واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال در استان خراسان جنوبی بیان داشت: ثبت نام افراد از فردا در استان آغاز می‌شود.

مهدی زاده بیان کرد: گروه سنی بالای ۵۰ سال برای ثبت نام باید به سایت salamat.gov.ir مراجعه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با تاکید بر اینکه ثبت نام تنها از طریق مراجعه به سایت امکان پذیر است، تصریح کرد: افراد از مراجعه حضوری به مراکز منتخب واکسیناسیون برای نوبت‌گیری و یا دریافت واکسن خودداری کنند.

وی گفت: بعد از ثبت نام محل و ساعت دریافت واکسن از طریق پیامک با تماس تلفنی اطلاع رسانی خواهد شد.

به گفته مهدی زاده واکسیناسیون این گروه سنی از ابتدای مرداد ماه آغاز خواهد شد.

error: Content is protected !!