افزایش قرمزشدن وضعیت کرونایی شهرهای استان سمنان دور از انتظار نیست

به گزارش ایرنا، نوید دانایی روز پنجشنبه به رسانه ها گفت: روند افزایشی قرمزشدن وضعیت کرونایی در استان سمنان ادامه داشت و شهرستان سمنان پس از گرمسار تغییر وضعیت داد و از نارنجی به قرمز تغییر کرد. 

وی تاکید کرد: پیش بینی برای روزهای آینده هم وجود دارد که شهرهای دیگر استان سمنان نیز قرمز شوند. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به اینکه استان‌ها و شهرهای همجوار استان سمنان طی هفته های گذشته به شکل عمده وضعیت شان قرمز شد و روند کرونای آنها افزایشی بود،ادامه داد: پیش بینی شده بود با وجود تردد بین شهرهای استان سمنان و شهرهای قرمز استان های دیگر، وضعیت شهرهای استان سمنان تغییر کند. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان افزود: ۱۸ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه بستری شدند. 

وی با ذکر نمونه ای از روند افزایشی کرونا در استان سمنان در این هفته گفت: از دوشنبه تا چهارشنبه ۵۵ بیمار کرونا مثبت در مراکز ویژه در ۶ شهرستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان بستری شدند و از سه‌شنبه تا چهارشنبه ٨۶ تشخیص مثبت سرپایی ثبت شد. 

دانایی اضافه کرد: روند مثبت و بستری شدن مبتلایان به کرونا در استان سمنان به شدت فزاینده است و اگر توجه نشود امکان افزایش ابتلا و جان‌باختگان وجود دارد. 

وی با اشاره به کمرنگ شدن رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در استان سمنان گفت: این روزها کم‌توجهی زیادی نسبت به شیوه نامه ها وجود دارد، دورهمی های زیادی اتفاق می‌افتد و بی‌توجهی غیرقابل قبولی نسبت به زدن ماسک وجود دارد.

وی بیان کرد: برای اینکه بیش از این درگیر روند افزایشی کرونا نشویم، شهروندان باید مسائل بهداشتی را جدی تر بگیرند تا بیش از این شاهد قرمزشدن شهرهای استان نباشیم. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: با ورود واکسن ایرانی و محموله جدید به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان ، روند واکسیناسیون در شهرهای استان شدت گرفت. 

وی ادامه داد: واکسیناسیون این روزها در استان سرعت گرفته و اگر در گروه ۶۵ تا ٧٠ ساله‌ها شهروندی برای واکسیناسیون مراجعه نکرده، در سایت salamat.gov.ir ثبت نام کند تا پیامک دریافت کند و طبق دستور العمل پیامک برای دریافت واکسن مراجعه داشته باشد. 

وی گفت: راهی جز واکسیناسیون گسترده برای کنترل کرونا نداریم و در کنار آن، شیوه‌نامه‌های بهداشتی که بارها بارها توضیح داده شده نیز باید همچنان از سوی تمام گروه های سنی و اقشار مردمی رعایت شود.

اکنون سمنان و گرمسار در وضعیت قرمز کرونایی، شاهرود،دامغان و مهدیشهر در وضعیت نارنجی و سرخه، میامی و آرادان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

error: Content is protected !!