افزایش موارد بستری کرونا در خراسان رضوی به ۸۵۵ نفر

به گزارشخبرگزاری مهر، سید کاظم فرهمند با بیان این‌که تعداد بیماران سرپایی مراجعه‌کننده به مراکز ویژه کرونا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه نسبت به هفته‌های گذشته ۲ برابر شده است، اظهار کرد: این درحالی‌ است که ۴۰ درصد از نتیجه آزمایشات PCR و رپید تست این بیماران مثبت است.

قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در حال حاضر ۲۸ شهرستان از ۳۳ شهرستان این استان در وضعیت نارنجی کرونایی و سه شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی افزود: طی هفته اخیر، تعداد شهرستان‌های نارنجی و قرمز در این استان افزایش یافته و تعداد شهرستان‌های زرد به ۲ شهرستان رسیده است.

فرهمند با بیان این‌که تا ۱۹ تیرماه، شهرستان‌های مشهد، قوچان و بینالود در وضعیت قرمز و شهرستان‌های کلات و رشتخوار در وضعیت زرد کرونا قرار دارند، گفت: بقیه شهرستان‌های خراسان‌رضوی در وضعیت نارنجی هستند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد بستری‌شدگان ناشی از کرونا در خراسان رضوی دیروز به ۲۷۴ نفر افزایش یافت که با احتساب این تعداد، تعداد کل بستری‌شدگان کرونایی در بیمارستان‌های استان به ۸۵۵ نفر رسیده است.

قائم مقام مرکز بهداشت خراسان رضوی با اشاره به بستری بودن ۲۰۲ بیمار بدحال کرونایی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های خراسان رضوی، تصریح کرد: با توجه به اینکه ویروس کرونای هندی خطرناک‌تر است و سرایت بیشتری دارد، از مردم تقاضا داریم هرچه بیشتر نسبت‌ به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه داشته باشند.

وی با بیان این‌که هم‌اکنون ۷۰ درصد از افراد بالای هفتاد سال در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد علیه کرونا واکسینه شده‌اند، اظهار کرد: با ورود محموله جدید واکسن طی چند روز آینده، واکسیناسیون همگانی برای سایر گروه‌ها نیز آغاز خواهد شد.

error: Content is protected !!