افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها در هوای تهران

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت:با توجه به افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها در برخی ساعات امروز (۷ مرداد ماه) انتظار می‌رود وضعیت نامطلوب کیفیت هوا به‌ویژه برای گروه‌های حساس به‌طور موقت در بیشتر مناطق شهر تهران برقرار شود

حسین شهبازی در گفتگو با ایسنا افزود: پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشاندهنده افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها در برخی ساعات صبحگاه امروز (۷ مرداد ماه) است که عمدتا از کاهش میزان ناپایداری جوی نسبت به روز گذشته و ازدیاد تردد خودرو‌ها در این بازه زمانی ناشی می‌شود.

وی در ادامه گفت: با تغییر شرایط جوی تا بعدازظهر برای برخی ساعات افزایش میزان ابرناکی و وزش باد موثر به بزرگی ۳ تا ۵ متربرثانیه انتظار می‌رود که در برخی اوقات احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال خواهد داشت.

همچنین با افزایش تابش نور خورشید و در دسترس بودن سایر گاز‌های مورد نیاز برای شکل گیری آلاینده ازن از ساعت ۱۳ الی ۱۸ افزایش موقتی در غلظت این آلاینده رخ می‌دهد.

مدیر واحد مدل‌سازی وپیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: با توجه به افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها در برخی ساعات امروز (۷ مرداد ماه) انتظار می‌رود وضعیت نامطلوب کیفیت هوا به‌ویژه برای گروه‌های حساس به‌طور موقت در بیشتر مناطق شهر تهران برقرار شود.

این شرایط جوی تا فردا (۸ مردادماه) کم و بیش ادامه خواهد داشت و همراه با افزایش میزان ناپایداری جوی تا بعدازظهر، برای برخی ساعات وزش باد انتظار می‌رود.

وی افزود: طبق نتایج پیش بینی کیفیت هوا، طی برخی ساعات هشتمین روز از مردادماه افزایش موقتی در غلظت آلاینده‌ها از جمله ذرات معلق و آلاینده ازن مشاهده خواهد شد که به تبع آن کاهش موقتی کیفیت هوا را به همراه دارد و وضعیت کیفیت هوای برخی مناطق پایتخت در آستانه شرایط نامطلوب به ویژه برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت. همچنین دما تا روز آینده روند افزایشی خواهد داشت.

شهبازی در پایان اظهارکرد: میانگین کیفیت هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۶ و هوا در شرایط سالم بود. این شاخص هم‌اکنون ۹۲ و هوا در شرایط سالم است.

error: Content is protected !!