افزایش ۳.۷ درصدی اهدای خون در خراسان جنوبی

ابراهیم میری مقدم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پنج هزار و ۵۰۲ نفر در این مدت به پایگاه‌های انتقال خون در استان خراسان جنوبی مراجعه کردند و از مجموع افرادی که موفق به اهدای خون شدند، چهار هزار و ۸۳ نفر مرد و ۲۹۷ نفر نیز بانوان هستند.

وی با بیان اینکه ۶۱.۸ درصد این افراد اهداکننده مستمر بوده‌اند گفت: همچنین ۸۷ نفر موفق به اهدای پلاکت شدند و ۶۲ نفر از بهبودیافتگان کرونا پلاسما اهدا کردند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی اظهار داشت: در حال حاضر میانگین اهدای خون توسط بانوان در کشور پنج درصد گزارش شده در حالی که این آمار در استان خراسان جنوبی هشت درصد است و پیش‌بینی می‌شود میزان اهدای خون توسط بانوان استان به ۱۰ درصد افزایش یابد.

وی افزود: بانوان قشر مهمی از جامعه را تشکیل می‌دهند و هر خانه می‌تواند یک پایگاه انتقال خون برای ترویج فرهنگ اهدای خون باشد.

میری مقدم بیان کرد: مراکز خونگیری در شهرهای قاین، طبس و بیرجند ساعت اداری هر روز آماده خونگیری از مراجعه‌کنندگان هستند.

وی گفت: مرکز خونگیری قائم بیرجند نیز علاوه بر ساعات اداری، روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته صبح و عصر آماده ارائه خدمات به مراجعه‌کنندگان برای اهدای خون است.

وی ادامه داد: اهداکنندگان خون در شهرستان فردوس نیز می‌توانند روزهای یکشنبه و چهارشنبه به مرکز خونگیری این شهر مراجعه کنند.

error: Content is protected !!