افزایش ۱۲ برابری فوتی‌های “کرونا” در کرمانشاه

کرونارییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از افزایش ۱۲ برابری فوتی‌های کرونا در استان در تیرماه امسال نسبت به اسفند سال گذشته خبر داد.

دکتر محمودرضا مرادی در نشست  با ائمه جمعه استان، با اشاره به افزایش فوتی های کرونا در استان گفت: میانگین موارد فوت بر اثر کووید ۱۹ در کرمانشاه در تیرماه امسال نسبت به اسفند سال گذشته ۱۲ برابر شده است.

مرادی تصریح کرد: در اسفندماه هر دو روز یک نفر فوتی کرونا داشتیم که متاسفانه این تعداد به روزانه شش فوتی در تیرماه رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: میانگین موارد بستری مبتلا به کرونا نیز در تیر ماه‌ نسبت به اسفند ۴٫۳ برابر شده است.

وی افزود: در اسفند ماه روزانه ۳۲ مورد بستری مبتلا به کرونا داشتیم که این تعداد در تیرماه به روزانه ۱۰۹ نفر رسیده است.

مرادی تصریح کرد: از ابتدای تیرماه تاکنون ۱۶۳۱ نفر مبتلا به کرونا در بیمارستانهای استان بستری شده‌اند و تعداد فوتی‌های قطعی در اثر ابتلا به کرونا به ۱۰۲ نفر رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: هم اکنون تعداد موارد بستری مبتلا به کرونا در بیمارستانهای استان به ۴۱۷ نفر رسیده که ازاین تعداد ۳۶ نفر اینتوبه هستند.

مرادی در ادامه با تقدیر از حمایت و همراهی مجموعه مسولین استان بخصوص ائمه جمعه از برنامه های بهداشتی گفت: برگزاری نمازجمعه حتی در دوران جنگ تحمیلی نیز در مناطق جنگ زده تعطیل نشد، اما بخاطر رعایت جان مردم و اجرای پروتکل های بهدشتی مدتی است که متوقف مانده است.

وی افزود: تمامی استان در مواجهه با کووید ۱۹ یاور دانشگاه و بخش بهداشت و درمان بودند که در این میان نقش ائمه جمعه تمامی شهرستانهای استان ستودنی است.

مرادی در ادامه با ابراز نگرانی از تشدید کرونا در پاییز پیش رو گفت: بیش از هرچیز نگران وضعیت استان در فصل پاییز هستیم که کویید۱۹ و آنفلوآنزای فصلی با هم شیوع پیدا کند.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای مواجهه با این بحران فشار بسیار سنگین مالی و نیروی انسانی را تحمل می کند، بگونه‌ای که علی رغم جان فشانی همکاران، کارانه پزشکان بیش از یک سال و پرستاران حدود ۹ماه است که معوق مانده است.

error: Content is protected !!