افزون بر ۱۸ هزار تن در شرق استان سمنان واکسینه شدند

به گزارش ایرنا، رضا چمن شامگاه سه شنبه با بیان اینکه تاکنون ۱۹ هزار و ۵۰۰ دوز واکسن کرونا تحویل دانشگاه علوم پزشکی شاهرود شده است، افزود: از این تعداد واکسن دریافتی تاکنون ۱۱ هزار و ۴۱۰ دوز برای تزریق به افراد بالای ۷۰ سال در زیر مجموعه این دانشگاه استفاده شد.

وی ابراز امیدواری کرد که طی روزها و هفته های آینده سرعت توزیع واکسن در سطح کشور بیشتر شود، گفت: چند روز گذشته توزیع واکسن با وقفه‌ای مواجه بود که با سرعت بخشیدن در توزیع در کشور، دانشگاه های علوم پزشکی می توانند پوشش واکسیناسیون بهتری در سطح شهر و روستاها داشته باشند.

چمن از ابتلای جدید ۱۸ تن دیگر به ویروس کرونا در شهرستان های شاهرود و میامی طی شبانه روز گذشته خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد موارد جدید، پنج تن در بخش های اختصاص یافته به بیماران کووید۱۹ در بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود بستری شدند.

بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان شاهرود به درمان مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافته است، هم اکنون شهرستان شاهرود در وضعیت نارنجی و شهرستان میامی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت ۱۷۱ تن دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۸۰ هزار و ۳۲۷ تن رسید.

همچنین از دیروز تا امروز (یازدهم خرداد ۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰ هزار و ۶۸۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۶۰۰ تن از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲ میلیون و ۹۲۳ هزار و ۸۲۳ تن رسید.

error: Content is protected !!