اقدام سریع‌تر چین می‌توانست ابتلا به کرونا را تا ۹۵ درصد کاهش دهد

اسکات گاتلیب، رئیس سابق سازمان غذا و داروی آمریکا، در توئیتی که اخیرا منتشر کرد با استناد به مطالعه ای که توسط دانشگاه ساوت‌همپتون در ماه مارس منتشر شد، به این نکته اشاره داشته است که تعداد موارد کروناویروس جدید در چین در صورت اقدام سریع‌تر دولت این کشور می توانست به میزان ۹۵ درصد کاهش یابد.

تعداد موارد کرونا در صورت اقدام سریع چین می توانست تا 95 درصد کاهش یابد

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از “فاکس نیوز“، این مطالعه که در وب سایت medRxiv منتشر شد، به این نکته کلیدی اشاره دارد که برای مقابله با شیوع کووید-۱۹ در شهر ووهان به مداخلات و واکنش سریع دولت نیاز بوده است.

شیوع بیماری کووید-۱۹ اکنون به یک همه‌گیری جهانی تبدیل شده است و بیش از دو میلیون نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده و ۱۸۵ کشور را درگیر کرده است. بنابر گزارشی که در وب سایت لایوساینس منتشر شد، شناسایی نخستین مورد این بیماری به نوامبر ۲۰۱۹ باز می گردد.

اقدامات چین از سوی بسیاری از قانونگذاران آمریکا شامل جمهوری‌خواهان و دمکرات ها تحت بررسی دقیق قرار گرفته است که می گویند این کشور داده های غیر قابل اعتماد و نادرست را در مورد بیماری کووید-۱۹ منتشر کرده است.

مطالعه دانشگاه ساوت‌همپتون نشان می دهد که یک، دو یا سه هفته اقدام زودتر توسط دولت چین می توانست تعداد موارد کروناویروس جدید را به ترتیب ۶۶ درصد، ۸۶ درصد و ۹۵ درصد کاهش دهد که به طور قابل توجهی گسترش جغرافیایی این بیماری را محدود می کرد.

همچنین، پژوهشگران به این نکته اشاره داشتند که در صورت مداخلات غیر دارویی دیرتر توسط چین به تعداد هفته های مشابه، تعداد موارد بیماری ممکن بود به ترتیب ۳ برابر، ۷ برابر یا ۱۸ برابر افزایش یابد.

اندی تاتم، یکی از مولفان این مطالعه، به این نکته اشاره داشته است که فرصت واکنش به کووید-۱۹ در سطح جهان بسیار محدود و انتظار نمی رود دستیابی به داروها و واکسن های موثر طی چند ماه آینده ممکن باشد، از این رو، باید در مقابله با این بیماری از مداخلات غیر دارویی به طور هوشمندانه استفاده کنیم. گفته های وی در واقع نیاز به اقدام سریع در برابر این بیماری را برجسته می کند.

همچنین، پژوهشگران به رعایت توصیه های ارائه شده از سوی مسئولان بهداشت و سلامت مانند فاصله گذاری اجتماعی برای کمک به کاهش تعداد موارد ابتلا به بیماری اشاره داشتند.

—————————–

بیشتر بخوانید: 

درمان رایگان کرونا یا فیش‌های میلیونی! (فیلم)

ارتباط میزان ویروس و شدت بیماری در کرونا

________________-

error: Content is protected !!