امسال تاکنون ۱۳ تن گوشت غیرمجاز در کرمانشاه جمع آوری شده است

به گزارش خبرنگار ایرنا، «بهمن خدادایان» روز سه‌شنبه در حاشیه آغاز گشت مشترک اداره بهداشت و دستگاه های اجرایی در سطح شهر کرمانشاه به خبرنگاران افزود: این گشت‌ها با حضور اداره اجراییات شهرداری، بازرسی اصناف، دامپزشکی، محیط زیست، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی به منظور ساماندهی ذبح غیر مجاز انجام می شود.

وی هدف از تشکیل گشت های مشترک را برخورد با سبزی کاری های آلوده و ذبح غیر مجاز دام در سطح شهر کرمانشاه عنوان کرد و گفت: این طرح تا پایان تابستان امسال به صورت ویژه ادامه خواهد داشت.

خدادادیان از حضور ۲۰ نفر از دستگاه های مختلف در گشت مشترک خبر داد و گفت: در این طرح شهر کرمانشاه به ۲ منطقه تقسیم شده که در ابتدا مناطق پرچالش در زمینه غیر مجاز شامل شهرک های دولت آباد، جعفر آباد، مسکن و الهیه ساماندهی می شوند.

مسوول سلامت بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه یادآور شد: با وجود کشتارگاه‌های صنعتی در کرمانشاه ذبح غیر مجاز دام در حاشیه های شهر کار عاقلانه ای نیست و علاوه بر تهدید سلامت شهروندان چهره شهر را نیز زشت می‌کند.

وی همچنین با اشاره به مرگ یک نفر از شهروندان جوانرودی بر اثر ابتلا به تب کریمه کنگو، افزود: این اتفاق اهمیت برچیده شدن کشتارهای غیرمجاز در شهر کرمانشاه را گوشزد می کند.

خدادایان در ادامه به موضوع سبزی کاری های آلوده به فاضلاب نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰ هکتار سبزی کاری آلوده معدوم شده است.

این مقام مسوول ادامه داد: همچنین اخیرا در منطقه درود فرامان نیز پنج هکتار سبزی کاری مشکوک شناسایی شده که کار کارشناسی آن در حال انجام است و به محض محرز شدن تخلف با حکم مقام قضایی معدوم خواهد شد.

وی در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی با شماره‌های ۱۳۷ شهرداری، ۱۹۰ مرکز بهداشت و ۱۵۱۲ دامپزشکی تماس حاصل کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

error: Content is protected !!