انجام نخستین پیوند قرنیه چشم در گلستان و چند خبر کوتاه

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان، پس از پیگیری‌ های صورت گرفته با بانک قرنیه جمهوری اسلامی ایران و هماهنگی با متخصص چشم و فلوشیپ قرنیه در گنبدکاووس برای نخستین بار عمل جراحی پیوند قرینه چشم مرکز درمانی دولتی استان گلستان با موفقیت در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) این شهرستان انجام شد.

**

فرمانده انتظامی گنبدکاووس از اجرای موفق طرح ارتقای امنیت اجتماعی با محوریت پاکسازی نقاط آلوده در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: با اجرای این طرح ۱۰ سارق سابقه‌دار شناسایی و دستگیر شدند که در تحقیقات پلیس به ۳۳ فقره سرقت از جمله اماکن خصوصی، کابل برق و مخابرات، منزل و موتورسیکلت اعتراف کردند.

سرهنگ محمود علی‌فر افزود: در پاکسازی ۱۳ پاتوق، ۲ خرده فروش موادمخدر دستگیر و  مقادیری مواد افیونی از آنان کشف شد.

وی، کشف ۲ قبضه سلاح غیرمجاز، پلمپ سه واحد صنفی متخلف، کشف ۱۱ دستگاه ماینر قاچاق به ارزش هفت میلیارد ریال، توقیف ۲ دستگاه موتورسیکلت و خودروهای پلاک مخدوش و دستگیری ۴۰ متهم تحت تعقیب مراجع قضایی را از دیگر موفقیت‌های پلیس در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی عنوان کرد.

**

فرماندار آزادشهر از راکد بودن فعالیت ۱۳ واحد تولیدی در این شهرستان خبر داد و گفت: لازم است از طریق تعامل با بانک‌های عامل و اعطای تسهیلات برای رفع مشکلات این واحدها اقدام شود.

حمیدرضا ملک حسینی اظهارداشت: ۵۴ واحد صنعتی و تولیدی با بیش از هزار و ۴۰۰ نفر اشتغالزایی در آزادشهر فعال هستند که از این تعداد ۱۴ واحد در شهرک صنعتی، ۱۳ واحد در ناحیه صنعتی آقچلی و ۲۷ واحد هم در حومه شهرها واقع شدند.

**

مسوول نهاد پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی در مراوه‌تپه گفت که هدایای و تجهیزات آموزشی ارسالی مقام معظم رهبری و این نهاد انقلابی به ارزش ۳۰ میلیارد ریال برای مدارس این شهرستان مرزی و کمتر توسعه یافته بین ۱۰۰ مدرسه آن توزیع شد.

فکری افزود: این تجهیزات شامل هزار و ۵۰۰ عدد صندلی دانش آموزی، ۲۹۱ عدد میز و صندلی معلم، ۵۰ دستگاه رایانه، ۲۰۰ عدد تخته وایت برد و ۹۱ عدد فایل چهار کشو فلزی است.

وی اضافه کرد: با مشارکت مردم، گروه‌های جهادی و آموزش و پرورش ۲۰ میلیارد ریال برای تعمیر و بهسازی مدارس مراوه‌تپه هزینه شد.

فکری گفت: بنیاد علوی ساخت ۱۴ کلاس درس جدید را در مراوه‌تپه آغاز کرده است و ساخت ۱۶ کلاس درس دیگر را نیز در برنامه دارد.

**

رییس پلیس فتای گلستان از شایعه و دروغ بودن اخبار منتشره در صفحات مجازی مبنی بر فعالیت کودک ربایان در شهرهای استان خبر داد و گفت: افرادی که این اخبار را نشر می‌دادند با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شدند.

سرهنگ ابراهیم پرسا بابیان اینکه در این رابطه تاکنون ۱۲ صفحه مجازی شناسایی و مدیران آنها بازداشت شدند، از مردم خواست اخبار را از طریق رسانه‌ملی، خبرگزاری‌های معتبر و مراجع رسمی دریافت کنند.

هفته گذشته برخی شایعات مبنی بر فعالیت افراد کودک ربا در فضای مجازی گلستان به همراه عکس و فیلم انتشار یافت و سبب وحشت خانواده‌ها شد.

**

دادستان عمومی و انقلاب علی‌آبادکتول گفت: در پی گزارش‌های مردمی مبنی بر قطع درختان در جنگل دست کاشت این شهرستان، بلافاصله دستور پیگیری به نیروی انتظامی صادر شد.

حسینعلی ایزد افزود: بررسی‌ها نشان داد پیمانکاران این طرح برای قطع درختان ریشه‌کن، شکسته و سرپا خشک سوزنی برگ، مجوز داشتند اما قطع درختان سالم و سبز این جنگل را هم شروع کرده بودند که با مسوولیت پذیری شهروندان و اقدام به موقع دستگاه قضایی از قطع بیشتر درختان سرسبز این جنگل جلوگیری شد.

وی ادامه داد: دستور توقف قطع درختان و بازداشت پنج نفر از عوامل پیمانکاران و عوامل قطع غیرقانونی درختان این منطقه صادر و پرونده برای رسیدگی در شعبه اول بازپرسی دادسرای علی آباد تشکیل شد.

**

فرمانده انتظامی بندرترکمن نیز از کشف پارچه قاچاق خبر داد و گفت: طبق اخبار واصله مبنی بر دپوی پارچه قاچاق در یک منزل مسکونی این شهر، موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

سرهنگ محمدعلی کریمی افزود: ماموران در بازرسی از مکان مورد نظر ۵۲ طاقه پارچه قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال کشف و یک نفر متهم را دستگیر کردند.

**

سرپرست جمعیت هلال احمر علی‌آبادکتول گفت: پس از اعلام گم شدن پیرمرد ۸۵ ساله اهل شهرستان شوشِ استان خوزستان در تاریخ پنجم تیر، نجاتگران هلال احمر به محل حادثه اعزام و جست و جوها را آغاز کردند.

ربیع اله افشانی افزود: با گذشت ۶ روز از گم شدن پیرمرد، روزانه ۲۰ نجاتگر و هفت پرسنل شهرستان در حال تلاش برای پیدا کردن او هستند و عملیات جست و جو همچنان ادامه دارد.

**

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه گنبدکاووس گفت: آزمون‌ سراسری سال ۱۴۰۰ باحضور پنج هزار و ۴۴ داوطلب از روز چهارشنبه همزمان با سراسر کشور در این مرکز علمی به عنوان حوزه اصلی و برخی موسسات ٖآموزش عالی و مدارس این شهرستان به عنوان حوزه فرعی آغاز شده و تا ۱۲ تیر ادامه دارد.

علی ستاریان افزود: آزمون استخدامی خانواده شهدا و جانبازان ۷۰ درصد نیز روز شنبه ۱۲ تیر در حوزه اصلی دانشگاه گنبدکاووس برگزار می‌شود.

استان گلستان حدود ۱.۹ میلیون نفر جمعیت دارد.

error: Content is protected !!