انجمن یاس کرمان ۵ مرکز حمایت از سرطانی‌ها در دست ساخت دارد

به گزارش ایرنا، رضا بهرامی عصر شنبه در جریان بازدید استاندار کرمان از پروژه رادیوتراپی خیریه یاس کرمان افزود: پروژه احداث مرکز رادیوتراپی با ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی برای تکمیل به ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات و تکمیل سازه پروژه نیاز دارد.

به گفته وی اعتباری به میزان ۱۰ میلیارد تومان تاکنون در این مجموعه هزینه شده است که در صورت بهره برداری پاسخگوی نیاز مردم در جنوب شرق کشور است.

بهرامی اظهار داشت: درخواست داریم که دولت حمایت و بهره برداری از ساختمان پرتودرمانی را در دستور کار خود قرار دهد.

وی تصریح کرد: شرکت های بزرگ استان نیز می توانند در قالب مسئولیت های اجتماعی به این خیریه و مرکز پرتودرمانی کمک کنند.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان یاس کرمان گفت: مجموعه ‌رادیوتراپی خیریه یاس کرمان در سه هزار متر بنا شده و در این ساختمان بیماران سرطانی با انجام امور پرتو درمانی درمان می‌شوند.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد بیماران سرطانی با رادیوتراپی قابل درمان هستند ادامه داد: تاکنون در استان کرمان فقط یک مرکز در بیمارستان شفا و یک مورد مربوط به بخش خصوصی وجود دارد که با وجود بیماران استان و همچنین بیماران مهاجر از سایر استان‌های همجوار پاسخگوی نیازها نیست.

به گفته وی مقرر شده یک مورد ساختمان بروز در محدوده محور هفت باغ علوی کرمان احداث شود که با حضور بیماران در این مرکز حس بیمارستان به آنان القا نشود و بیشتر شبیه مکانی تفریحی باشد.

بهرامی خاطرنشان کرد: این ساختمان دارای مجموعه درمانی، کافی شاپ، بخش اداری مالی و درمانی از بروزترین مصالح و فضای کلاسیک در معماری آن استفاده شده است.

وی تاکید کرد: هیچ کاستی برای درمان سرطان در کرمان با توجه به شیمی درمانی و جراحی و باوجود امکانات و متخصصان وجود ندارد و این پروژه نیز از نظر سازه بسیار مناسب است زیرا رادیوتراپی را به‌عنوان مکملی از درمان سرطان ارتقا می‌بخشد و اکنون برای کوچک کردن تومور از آن استفاده می‌شود.

وی افزود: مشکل مالی دولت،نداشتن توان راه اندازی مراکز درمانی و خرید دستگاه‌ها و ندادن تخصیص ارز دولتی به بخش خصوصی موجب نداشتن توجیه اقتصادی طرح‌های رادیوتراپی در استان کرمان شده اما مراکز خیریه در این زمینه موفق عمل کرده اند.

بهرامی بیان داشت: انجمن یاس به این نتیجه رسید که می‌تواند این این پروژه رادیوتراپی را انجام دهد و خرید دستگاه‌ها را از زمان ارز ۲۸۰۰ تومانی آغاز کرد اما به علت استفاده دوگانه دستگاه‌ها در درمان و مراکز هسته ای با موانعی برای تحویل آن روبرو شدیم اما با وجود تحریم ها توانستیم بالاخره آن را تحویل بگیریم.

وی با بیان اینکه اکنون ۴۵ دستگاه رادیوتراپی در ایران خریداری شده است گفت: این مجموعه رادیوتراپی خیریه یاس کرمان از آبرومندترین مراکز جامع رادیوتراپی و انکولوژی جنوب شرق کشور است که با جدیدترین روش‌ها اجرا می‌شود.

بهرامی یادآور شد: امیدواریم دولت برای حمایت از این پروژه اقدام کند که یادگاری از آن بماند و همچنین معادن بزرگ همچون مس سرچشمه با کمک ۲۰ میلیارد تومانی خود می توانند به اجرای سریع‌تر این پروژه کمک کنند.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان یاس کرمان در بخش دیگری از سخنانش گفت: این خیریه پس از ۱۲ سال از تاسیس، پنج هزار بیمار سرطانی را تحت پوشش دارد که برای هرکدام از آنان ماهانه ۳۰۰ هزار تومان هزینه می‌کنیم ضمن اینکه امکانات لازم برای بیماران در نظر گرفته شده است.

error: Content is protected !!