اورژانس تهران ۵۰ درصد کمبود نیرو دارد

به گزارش ایرنا، پیمان صابریان روز شنبه در نشست خبری گفت: در کل کشور حدود ٨٠٠٠ نفر کمبود نیرو داریم ک هم اکنون در حال جذب ۲۷۰۰ نیروی جدید هستیم. 

وی در خصوص سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر استقرار تکنسین های اورژانس در تکایا و هیئات مذهبی نیز گفت: استقرار تکنسین های اورژانس از همان اولین روز محرم در ساعات پایانی عصر و شب از ابتدای مراسم عزادارای تا پایان در میادین اصلی شهر تهران و سایر شهرها انجام شد و تکنسین های اورژانس در اماکن تجمعی در ایام محرم حضوری فعال داشتند که همکاری و رعایت عزاداران حسینی با عوامل اورژانس قابل ستایش بود.

به گفته صابریان، در شهر تهران و سایر شهرها مردم با داشتن ماسک در مراسم عزادارای شرکت کردند و تعداد اندکی از عزاداران حسینی بدلایل مشکلات جسمی روانه بیمارستان شدند.

سرپرست سازمان اورژانس کشور در پاسخ به افزایش تماس با اورژانس نیز گفت: قسمتی از تماس های ما مشاوره ای است که با ورود به پیک پنجم افزایش چشمگیری پیدا کرد. افزایش ماموریت های ما حدود ٢۵ تا ٣٠ درصد بوده است و در هر دقیقه و ثانیه همکاران بنده در حال پاسخگویی هستند که البته بخشی از آن در خصوص مشاوره است.

وی درباره افزایش ابتلای تکنسین های اورژانس به کرونا گفت: روند خیلی افزایشی در این مدت نداشتیم و بستری در بیمارستانمان محدود بوده است.

صابریان در خصوص بحث اورژانس هوایی نیز گفت: پدهای بالگرد فعالی در سطح شهر تهران داریم که در حال استفاده است که شهرداری تهران در این خصوص کمک بسیاری کرد.

وی در خصوص استقرار نیروهای اورژانس در مترو تهران نیز گفت: فضای مناسبی به ما اختصاص داده نشد که به همین جهت آنطور که باید محقق نشد تا در مترو حضور داشته باشد

صابریان خاطرنشان کرد: در این زمینه از سوی اورژانس آمادگی وجود دارد که شهرداری و شرکت مترو تهران باید فضای مناسب برای استقرار تکنسین های اورژانس در ایستگاه های مترو ایجاد کنند.

سرپرست اورژانس کشور در خصوص طرح شهید سلیمانی نیز اظهار کرد: این طرح هنوز در حال انجام است و پشتیبانی خوبی در این طرح در زمان ریاست دکتر کولیوند انجام شده که با همکاری سایر ارگان این طرح در حال انجام است.

۲۰ دستگاه اتوبوس آمبولانس به اورژانس کشور اضافه می شود

سرپرست سازمان اورژانس کشور، با تشکر از زحمات پیرحسین کولیوند در زمان تصدی اش بر اورژانس، از افزوده شدن ٢٠ دستگاه اتوبوس آمبولانس در ناوگان عملیاتی این سازمان خبر داد و گفت: همچنین برای خرید ۱۵۰موتورلانس و ۱۰۰۰ دستگاه آمبولانس تامین اعتبار شده است.

وی گفت: با تامین بودجه، مناقصه ٢٠ دستگاه اتوبوس آمبولانس گذاشته شد و در حال تولید است تا به محض آماده شدن این تعداد را در کل کشور تقسیم کنیم که البته اتوبوس آمبولانس برای خدمت رسانی در حوادث بسیار  مناسب است.

وی با اشاره به خرید ١٠٠ تا ١۵٠ دستگاه موتورلانس افزود: موتورلانس ها زمان رسیدن به بیمار را در شهر های پر ترافیک کاهش می دهند و امیدواریم به زودی به چرخه اورژانس اضافه شود.

صابریان اظهار داشت: خرید ١٠٠٠ دستگاه آمبولانس نیز قرار است تامین اعتبار شود و بتوانیم با انجام مناقصه این تعداد را میان کشور توزیع کنیم.  

گفتنی است، یازدهم مردادماه با درخواست استعفای پیرحسین کولیوند از ریاست سازمان اورژانس کشور، موافت و پیمان صابریان به عنوان سرپرست این سازمان منصوب شد.

error: Content is protected !!