اورژانس سوانح و مرکز سوختگی بیمارستان کوثر سمنان بهره‌برداری شد

به گزارش ایرنا، اورژانس سوانح و سوختگی بیمارستان کوثر سمنان از طرح های مهم حوزه بهداشت و درمان سمنان که شهروندان این استان مدتها چشم‌انتظار بهره برداری از آن بودند، امروز با دستور وبیناری حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری افتتاح شد تا یکی از دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید در بخش بهداشت و درمان در سمنان به سرانجام برسد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان در حاشیه آیین افتتاح  اورژانس سوانح و سوختگی بیمارستان کوثر سمنان به خبرنگار ایرنا گفت: این طرح با هفت هزار مترمربع زیربنا و یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار ساخت و تجهیز شد که بخش عمده آن از محل اعتبارات ملی بود.

نوید دانایی بیان کرد: این بخش ۵۲ تخت دارد که شامل تخت‌های بستری، اورژانس، مراقبت‌های ویژه، اتاق عمل و اتاق اکسیژن است.

وی افزود: ساخت اورژانس سوانح و سوختگی بیمارستان کوثر سمنان از سال ۹۰ آغاز شد در اسفند ۹۹ به پایان رسید؛ بخش عمده این طرح از سال ۹۸ به بعد انجام شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان گفت: این بخش از معدود اورژانس‌های سوانح و سوختگی کشور است که مطابق با پیشرفته‌ترین استانداردهای دنیا ساخته شده است و در شرایط بحران قابلیت ارائه خدمات ویژه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین روحانی با حضور ویدئو کنفرانسی دستور بهره برداری از ۷ بیمارستان‌ با یک هزار و ۴۴۳ تخت را در استان‌های سیستان‌و بلوچستان، آذربایجان شرقی، مازندران، کهگیلویه و بویر احمد و سمنان صادر کرد.

این طرح های بیمارستانی با سرمایه‌گذاری سه هزار میلیارد تومانی ، اشتغال‌زایی حدود سه هزار نفر را فراهم کرده است. 

بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی علی بن ابیطالب (ع) زاهدان، بیمارستان ۴۶ تختخوابی سل امام رضا(ع) زابل در استان سیستان و بلوچستان، بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی کودکان زهرا مردانی آذر تبریز و بیمارستان ۸۶ تختخوابی عجب شیر در استان آذربایجان شرقی، بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی طبی کودکان ماهک ساری و کلینیک فوق تخصصی طوبی ساری در استان مازندران، بیمارستان ۱۲۹ تختخوابی نرگسی گچساران در استان کهگیلویه و بویر احمد، و بخش سوختگی و اورژانس سوانح ۵۲ تختخوابی بیمارستان کوثر سمنان از طرح های بیمارستانی بود که رییس جمهوری دستور افتتاح و بهره برداری آن را صادر کرد.

error: Content is protected !!