اولویت قرار گرفتن پرداخت به موسسات پیشرو در اجرای نسخه نویسی

محمدمهدی ناصحی روز شنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار بهداشت و سلامت ایرنا افزود: در راستای اجرای تکالیف قانونی مرتبط با دولت الکترونیک، سازمان بیمه سلامت ایران با همکاری سایر سازمان های ذیربط، همه تلاش خود را به منظور پیاده سازی نسخه الکترونیک به کار بسته و به همین منظور پرداخت به موسساتی که در اجرای نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک، پیشرو بوده‌اند در اولویت پرداخت‌های سازمان قرار گرفت.

وی اظهار داشت: به گونه‌ای که اکنون هزینه نسخ الکترونیک ارسال شده تا خرداد سال ۱۴۰۰ پرداخت شده و بزودی هزینه تیر ماه نیز پرداخت خواهد شد.

ناصحی تصریح کرد: این پرداخت مشمول همه مطب ها و موسسات اعم از دولتی، خصوصی، خیریه و غیر دولتی است که اسناد خود را به صورت الکترونیک ارسال کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، در حوزه نسخه الکترونیک  ۹۲ درصد مطب ها و مراکز پزشکی، ۹۰درصد داروخانه ها، ۹۶ درصد آزمایشگاه ها، ۹۷ درصد مراکز پرتو پزشکی و ۳۹ درصد درمانگاهها به سامانه نسخه الکترونیک متصل شدند و ۵۴.۲ درصد این مراکز نسخه نویسی الکترونیک را اجرا کرده اند.

استانهای ایلام، کهگیلویه و بویراحمد و کردستان بیشترین میزان اجرای پوشش نسخه الکترونیک را داشته اند و استان‌های البرز، خراسان رضوی، فارس و تهران عقب ترین استانها در اجرای نسخه الکترونیک هستند و امسال 

 حدود ۷۰ درصد تعرفه خدمات سرپایی تشخیصی و درمانی بخش خصوصی پرداخت می شود.

اجرای برنامه نظام ارجاع، پزشکی خانواده، نسخه الکترونیک و کاهش هزینه های مردم جزو اولویت های سازمان بیمه سلامت است اما برای تشویق به اجرای این برنامه اسناد مالی مراکزی که نسخه الکترونیک را اجرا نکنند با تفاوت نسبت به اجرا کنندگان این برنامه پرداخت می شود.

error: Content is protected !!