اپلیکیشن مینت، دستیار سلامتی بانوان

امروزه با وارد شدن تکنولوژی به تمامی جنبه های زندگی، تغییرات اساسی در سبک زندگی مردم به وجود آمده است. یکی از این تغییرات بزرگ در سلامت مردم رخ داده است و دیجیتال هلث یا سلامت آنلاین، باعث تغییر و تحول بزرگی در حوزه سلامتی شده است. اپلیکیشن ها و وبسایت های تخصصی هستند که در رابطه با مسائلی مانند تغذیه، ورزش، سلامت مردان، سلامت بانوان و سلامت عمومی مردم صحبت می کنند. یکی از این مجموعه ها، مینت است که در این مقاله قصد داریم به معرفی وبسایت و اپلیکیشن آن بپردازیم.

مجموعه مینت که از سال ۹۸ بطور رسمی کار خود را آغاز کرده است، بطور تخصصی در زمینه سلامت بانوان فعالیت می کند. تمامی مطالب و ابزارهای سلامتی مینت، زیر نظر دکتر فائزه شهبازی ارائه شده است و توانسته است در مدت زمان کوتاهی خود را به عنوان مرجع سلامت و زیبایی بانوان معرفی کند. مینت شامل وبسایت، اپلیکیشن و شبکه های اجتماعی است که بطور تخصصی در رابطه با سلامت بانوان صحبت می کند.


وبسایت مینت

اپلیکیشن مینت، دستیار سلامتی بانوان

به جرئت می توان گفت یکی از کامل ترین وبسایت های سلامت بانوان، وبسایت مینت است. در این وبسایت هر نوع اطلاعاتی را از علائم بارداری گرفته تا قاعدگی، اقدام به بارداری، جلوگیری از بارداری، دوران بارداری، ورزش بانوان و پوست و مو و زیبایی می توانید بیابید. این نکته نیز بسیار حائز اهمیت است که تمامی مطالب این وبسایت، زیر نظر دکتر فائزه شهبازی ارائه شده است و از اعتبار و درستی این مطالب می توانید اطمینان حاصل کنید. حتی در برخی از مطالب مهم، شخص دکتر شهبازی در قالب ویدیو به زبانی ساده تمامی نکات مهم را توضیح داده است.

به عنوان مثال مقاله علائم بارداری در مینت در رابطه با علائم حاملگی از همان روز اول تا ماه سوم به تفصیل و با تمام جزئیات صحبت شده است. بنابر گفته دکتر فائزه شهبازی:

“با بارور شدن تخمک و لانه گزینی آن و سپس آزاد شدن هورمون های مختلف، تغییرات وسیعی در بدن ایجاد می شود تا بدن آمادگی بارداری را پیدا کند. به دنبال این تغییرات، علائم ویژه ای ظاهر می شود که اگر این علائم را با توجه به زمان رابطه، زمان تخمک گذاری و همچنین سایر شرایط بررسی کنید، به راحتی خواهید فهمید که باردار هستید یا خیر. این نکته را هم در نظر بگیرید که همه این علائم را باید در کنار هم بررسی کنید تا نتیجه مطمئنی را بگیرید و صرف داشتن تعداد معدودی از علائم نمی توان نتیجه گیری قطعی را انجام داد”.

در سایر مطلب سایت نیز حتی می توانید با انواع حرکات ورزشی در مقاطع مختلف زندگی، به عنوان مثال یوگا در دوران بارداری، تمرینات کگل در دوران اقدام به بارداری یا پیلاتس و ایروبیک نیز در وبسایت مینت آشنا شوید.


اپلیکیشن مینت

اپلیکیشن مینت، دستیار سلامتی بانوان

اپلیکیشن مینت نیز همانند وبسایت آن، اپلیکیشنی تخصصی در حوزه سلامت بانوان است. اپلیکیشن مینت را می توانید از طریق وبسایت مینت، گوگل پلی یا کافه بازار نصب کنید. اما اپلیکیشن مینت چه کاری را انجام می دهد؟

هنگامی که اپلیکیشن را برای اولین بار باز می کنید، چند سوال در رابطه با سیکل قاعدگیتان از شما پرسیده می شود. به کمک پاسخ این سوالات سیکل قاعدگی شما شبیه سازی می شود و می توانید تمامی اطلاعات سیکلتان را داشته باشید. اما چه اطلاعاتی؟

به عنوان مثال می توانید تاریخ شروع و اتمام هر سیکل قاعدگیتان را داشته باشید تا بتوانید بهتر آن را مدیریت کنید و حتی می توانید تاریخ شروع ۷ ۸ سیکل بعدیتان را نیز داشته باشید.

اما میرسیم به قسمت مهمی که چنانچه قصد بارداری دارید، توجه به این بازه زمانی بسیار حائز اهمیت است. راهکارهای اقدام به بارداری در این مقاله معتبر نیز به خوبی توضیح داده شده است. بنابر توضیحات دکتر فائزه شهبازی در وبسایت مینت، با توجه به اطلاعات سیکل قاعدگی، بازه ۶ روزه تخمک گذاری در هر سیکل پیشبینی می شود. در یکی از این ۶ روز تخمک آزاد می شود و در یکی از این روزها شانس تخمک گذاری به نسبت سایر روزهای بازه بسیار بالاتر است. بنابراین اگر می خواهید اقدام به بارداری موفقی داشته باشید، حتما باید به این روزها توجه ویژه ای داشته باشد.

البته به این نکته نیز توجه کنید که چنانچه به سندروم تخمدان پلی کیستیک مبتلا هستید یا به هر دلیلی قاعدگی های نامنظمی دارید، این بازه ممکن است در هر سیکل تغییر کند و باید از سایر روش های تشخیص تخمک گذاری مانند استفاده از نمودار دمای پایه بدن و کیت تخمک گذاری نیز علاوه بر اپلیکیشن مینت کمک بگیرید.

همچنین به کمک چرخه قاعدگی اپلیکیشن مینت، می توانید دوران سندروم پیش از قاعدگی را شناسایی کنید و با توجه به راهکارهای خانگی و دارویی که در قسمت تسکین علائم سندروم پیش از قاعدگی توسط دکتر فائزه شهبازی ارائه شده است، علائم این دوران را تسکین دهید و آن ها را مدیریت کنید.

بخش دکتر مینت، اپلیکیشن مینت نیز خدمات جالبی ارائه می دهد. به عنوان مثال یکی از بخش های این قسمت، راهکارهای تعیین جنسیت در دوران اقدام به بارداری است. به گفته دکتر فائزه شهبازی، به کمک راهکارهای علمی این بخش می توانید تا ۷۵ درصد در دوران اقدام به بارداری جنسیت فرزند آینده‌تان را خودتان تعیین کنید و ۲۵ درصد مابقی نیز به عوامل ژنتیکی بستگی دارد. اپلیکیشن مینت سعی کرده است تمامی عواملی را که در این ۷۵ درصد تاثیر گذار هستند؛ معرفی کند و بطور کامل توضیح دهد تا بتوانید در تعیین جنسیت فرزند آینده‌تان نقش بسزایی داشته باشید.


شبکه های اجتماعی مینت

در پیج اینستاگرام مینت نیز سعی شده است تمامی مطالب علمی با بیانی ساده و در بعضی مواقع با لحنی طنز آمیز بیان شود تا بانوان بهتر با این مطالب آشنا شوند و بتوانند در سلامتی خود تاثیر گذار باشند.

منبع : مینت

error: Content is protected !!