اگر عمر نوح می خواهید …

اگر عمر نوح می خواهید

محققان می گویند با مصرف این داروهای طبیعی می توانید چهار ستون بدن تان را سالم نگه دارید

می‌دانید که هر سال چقدر از پولی را که با سختی به دست می‌آورید برای خرید داروهایی که به سلامت‌تان کمکی نمی‌کنند و مقاومت بدن‌تان را هم با بیهوده مصرف شدن پایین می‌آورند، خرج می‌کنید؟ این روزها پژوهشگران هم با متخصصان طب سنتی هم‌نظر شده‌اند و دریافته‌اند گاهی داروهایی که در طبیعت پیدای‌شان می‌کنید می‌توانند بیشتر از داروهای شیمیایی از ابتلا به بیماری‌ها پیشگیری کرده و آنها را درمان کنند.

پس شاید وقتش باشد شما هم داروهایی را که در کابینت خانه‌تان جا خوش کرده‌اند دور بریزید و به توصیه‌های علمی آنها عمل کنید. در این مطلب، با توجه به جدید‌ترین یافته‌های محققان به شما می‌گوییم که با چه داروی طبیعی می‌توانید از هر بیماری پیشگیری کنید و چطور با تغذیه مناسب، عمرتان را هم طولانی کنید.

می‌ترسید اسکیزوفرن شوید؟

امگا ۳ مصرف کنید

اگر ژنش را داشته باشید، بعید نیست که جنون جوانی شما را هم مبتلا کند. اسکیزوفرنیا یا جنون جوانی، بیماری است که در سال‌های آغازین جوانی قربانیانش را پیدا می‌کند و در اغلب کشورهای جهان، بیشترین تخت‌های بیمارستان‌های روانی را به مبتلایانش اختصاص داده است.

اگر در خانواده یا حتی اجداد‌ شما هم زمینه ابتلا به این بیماری وجود داشته، می‌توانید با مصرف امگا ۳ تا اندازه‌ای سلامت روان‌تان را بیمه کنید. ساینس دیلی نوشته، خطر بروز توهم‌های جنون آمیز یا گفتار و تفکر آشفته‌ای که به‌خاطر ابتلا به اسکیزوفرنیا ممکن است گریبان شما را بگیرد با مصرف امگا۳ کمتر می‌شود. از آنجا که این بیماری بیشتر در سنین ۱۵ تا ۳۵ سالگی بیشتر مشاهده می‌شود، درصورتی‌که خودتان در این سنین هستید یا فرزندی نوجوان دارید، باید ماهی‌ها را بیشتر به سفره‌تان وارد کنید و حتی با مشورت متخصصان از داروهای مکمل حاوی امگا۳ هم استفاده کنید.

البته پیش از این مصرف امگا۳ برای کسانی که در معرض ابتلا به آلزایمر قرار دارند هم توصیه شده بود. انواع ماهی، خاویار، روغن زیتون، حبوبات، تخم مرغ، ریحان، اسفناج، گردو، میگو، گل گلم، ماهی آزاد، ساردین، دانه سویا و کلم بروکلی ازجمله خوراکی‌هایی هستند که می‌توانند به مغز شما امگا۳ برسانند و آن را سالم نگه دارند.

صرع دارید؟

موسیقی گوش دهید

کابوس دچار شدن به حملات صرع در زمان‌ها و مکان‌های نامناسب، همیشه با مبتلایان این بیماری همراه است اما محققان می‌گویند با همراه داشتن یک داروی ساده می‌توان چنین کابوسی را از بین برد. به نوشته هلث، بررسی‌ها نشان می‌دهد مغز افراد مبتلا به صرع، به موسیقی واکنش متفاوتی نشان می‌دهد و نواهای دوست‌داشتنی می‌تواند در پیشگیری یا کنترل حملات صرع موثر باشد.

در این بررسی‌ها کشف شد، وقتی مغز افراد مبتلا به صرع با موسیقی روبه‌رو می‌شود، امواجش هماهنگ‌تر از افراد سالم عمل می‌کند. البته پژوهشگران بر این موضوع هم تاکید کرده‌اند که موسیقی به‌تنهایی نمی‌تواند از پس درمان این بیماری بر بیاید و تنها به‌عنوان درمانی اضافه‌تر به افرادی که از صرع رنج می‌برند توصیه می‌شود.

سرطان دارید؟

به ریسمان دین چنگ بزنید

شاید شما هم از خواندن عبارت سرطان در روزنامه‌ها و مجلات خسته شده باشید و از اینکه حتی در هر ‌مهمانی خانوادگی هم حرفی از این بیماری به میان می‌آید کلافه شده اید. اما چه بخواهید و چه نخواهید سرطان یکی از بیماری‌های شایع عصر ماست و به‌عنوان یکی از دلایل اصلی مرگ و میر آدم‌های امروزی معرفی می‌شود. به جای آنکه با انکار این واقعیت جان خود را به خطر بیندازید، بهتر است آن را بپذیرید و برای بیمه شدن در برابرش یا درمان کردنش کاری کنید. به نوشته ساینس دیلی، محققان بر این باورند که اگر افراد مبتلا به سرطان به ریسمان دین چنگ بزنند، توان بیشتری برای مبارزه با این بیماری پیدا می‌کنند و حال‌شان روزبه‌روز بهتر می‌شود.

به گفته این محققان، برای دور زدن سرطان حتما نباید در مراسم‌های مذهبی شرکت کنید، بلکه داشتن اعتقادات قوی مذهبی و دعا کردن می‌تواند تا اندازه زیادی به سلامت شما کمک کند. باتوجه به این بررسی‌ها، کسانی که خود را مذهبی می‌دانند و برای سلامت خود دعا می‌کنند، نه‌تنها دچار آشفتگی‌های روانی نمی‌شوند، بلکه به سالم ماندن جسم‌شان هم کمک زیادی می‌کنند. پیش از این هم محققان دریافته بودند که داشتن اعتقادات مذهبی در سلامت روان نقش دارد و اضطراب و افسردگی را کاهش می‌دهد.

کودک‌تان آلرژی دارد؟

بیشتر ماهی بپزید

از آلودگی هوا گرفته تا شایع‌تر شدن زایمان به شیوه سزارین، همه دست به دست هم داده‌اند تا کودکان امروزی بیشتر با آلرژی دست و پنجه نرم کنند. اگر به هر دلیلی فرزند شما هم یکی از کودکان مبتلا به آلرژی است، می‌توانید به این توصیه محققان عمل کنید. به نوشته هلث، پژوهشگران ثابت کرده‌اند مصرف ماهی‌هایی مانند ماهی سالمون که بافت چربی دارند، التهاب مخاط بینی را کم کرده و از بروز رینیت آلرژیک و التهاب غشای مخاط داخل بینی جلوگیری می‌کند.

رینیت که به‌خاطر عوامل عفونی و غیرعفونی ایجاد می‌شود و خود را با آبریزش بینی، عطسه و تودماغی حرف زدن نشان می‌دهد ازجمله بیماری‌هایی است که ماهی‌های چرب از پس درمانش بر می‌آیند.

محققان می‌گویند، با مصرف بیشتر ماهی‌های سالمون، شاه ماهی و قزل آلا می‌توانید علائم رینیت را کاهش دهید و آلرژی کودک‌تان را کنترل کنید. البته از آنجایی که پیش از این ثابت شده بود استرس نشانه‌های آلرژی را تشدید می‌کند، جای تعجب نیست که ماهی‌های چرب حاوی امگا۳ و اسیدهای چرب غیراشباع که بر سلامت عصبی و روانی افراد تاثیر می‌گذارند، بتوانند چنین بیماری روان تنی را هم کنترل کنند.

عمر نوح می‌خواهید؟

غذای تند بخورید

محققان سال‌هاست که برای پیدا کردن کلید سلامت و عمر طولانی تلاش می‌کنند و در بررسی‌های تازه‌شان به این نتیجه رسیده‌اند که غذاهای تند همان اکسیر حیات هستند. به نوشته ساینس دیلی، پژوهشگران بر این باورند که اگر هر هفته یک تا دو روز غذای حاوی ادویه تند مصرف کنید، ۱۰ درصد کمتر از کسانی که با این ادویه‌ها میانه‌ای ندارند دچار مرگ زودرس می‌شوید. این پژوهشگران ادعا می‌کنند با خوردن این غذاها برای دو تا سه بار در هفته، احتمال طولانی شدن عمرتان را تا ۱۴ درصد بالا می‌برید.

پس برای عمل کردن به توصیه‌های آنها همین امروز کابینت‌ها و یخچال‌تان را از فلفل قرمز تازه، ادویه فلفل، سس فلفل و روغن فلفل پر کنید تا با مصرف این خوراکی‌ها و ادویه‌های حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها چند سال بیشتر به عمرتان اضافه کنید.

سرطان روده د‌رکمین‌تان است؟

انگور قرمز بخورید

انگور واقعا میوه بهشتی است؛ این را محققانی که روی خواص میوه‌ها تحقیق می‌کنند هم دریافته‌اند. هلث نوشته، انگور قرمز سرشار از آنتی‌اکسیدان است و می‌تواند به حفظ سلامت مصرف‌کنندگانش کمک کرده، از سرطانی شدن روده آنها جلوگیری کند؛ یعنی وجود ترکیباتی به نام رسوراترول در انگور قرمز به آن خاصیت ضدسرطانی داده است.

البته انگور قرمز تنها میوه‌ای نیست که این ترکیبات را در خود دارد؛ زغال‌اخته و تمشک هم از دیگر میوه‌هایی هستند که با مصرف‌شان در برابر حمله انواع قارچ‌ها و باکتری‌ها بدن‌تان را بیمه می‌کنید و به سلول‌های‌تان هم مجال سرطانی شدن نمی‌دهید. گذشته از این، پژوهشگران بر این باورند که انگور قرمز از ابتلا به بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کند و به‌خاطر خاصیت ضدالتهابی‌اش می‌تواند در برابر بسیاری از بیماری‌هایی که در کمین شما نشسته‌اند بایستد.

از سوی دیگر ترکیبات موجود در پوست انگور قرمز که در انواع محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می‌شود، می‌تواند با پیری سلول‌ها، به‌ویژه سلول‌های پوست مبارزه کند و شما را سالم و جوان نشان دهد.

الناز مظاهری

error: Content is protected !!