ایجاد مراکز دندانپزشکی ویژه بیماران خاص

رییس اداره دندانپزشکی وزارت بهداشت ضمن اعلام ایجاد مراکز دندانپزشکی ویژه بیماران خاص، گفت: خوشبختانه اقدامات خوبی در زمینه تأمین تجهیزات دندانپزشکی انجام شده است و ظرف سه ماه آینده سهمیه این مراکز در سراسر کشور توزیع می شود.

به گزارش ایسنا و بنابر اعلام وبدا، دکتر قاسم صادقی در چهارمین همایش سراسری رؤسای دندانپزشکی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ضمن بیان این مطلب افزود: فاز اول خرید تجهیزات دندانپزشکی توسط هیات امنا ارزی صورت گرفته و به زودی حواله های آنها به دانشگاه ها توزیع خواهد شد.

وی با بیان این که از دیگر برنامه های مهم وزارت بهداشت، ایجاد مراکز دندانپزشکی ویژه بیماران خاص است، گفت: هدف اولیه ما راه اندازی ۶۳ مرکز بوده اما به همت دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ۷۷ مرکز ایجاد شده است. از این تعداد حدود ۴۰ مرکز در حال حاضر در حال ارائه خدمات دندانپزشکی هستند.

همچنین ۱۹ مرکز دندانپزشکی تحت بیهوشی نیز در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور راه اندازی شده و خدمات تخصصی تر در این حوزه را ارائه می دهند.

صادقی افزود: از جمله اقدامات خوبی که در مرکز مدیریت پیوند صورت گرفته، قرار گیری داروی کارپول دندانپزشکی در لیست داروهای استراتژیک و خاص برای وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو است. همچنین ایجاد یک ذخیره شش ماهه برای جلوگیری از مشکلات تامین این دارو در کشور در دستور کار است.

وی در خصوص تامین مواد و وسایل لازم در حوزه دندانپزشکی گفت: با کمک هیات امنا، سازمان غذا و دارو و اداره تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت ۶۷ قلم کالای اساسی در این حوزه شناسایی و با برآورد مصرف سالانه هریک، جهت تهیه و کمک به دانشگاه های علوم پزشکی در زمینه تامین آنها اقدامات لازم صورت گرفته است.

صادقی یادآور شد: سعی همیشگی ما کاهش پرداخت از جیب مردم بوده است. در حوزه دندانپزشکی یکی از راه‌های کاهش این پرداخت ها، ارائه خدمات دندانپزشکی در بخش های دولتی و ایجاد دسترسی راحت تر برای مردم است. خوشبحتانه با توجه و حمایت وزیر بهداشت و معاون درمان به این مقوله، امیدواریم شاهد پیشرفت های بیشتری در این زمینه باشیم.

error: Content is protected !!