ایمپلنت دندان، تزریق احساس زیبایی

وجود زیبایی در کنار سلامتی، شاید لذت‌‌بخش‌ترین احساسی باشد که می‌توان آن را تجربه نمود. داشتن دندان‌هایی زیبا و سالم برای همه افراد حائز اهمیت است، اما ممکن است به دلایل مختلف مانند کهولت سن یا یک حادثه یک یا تعدادی از دندان های خود را از دست بدهید اما به این معنی نیست که شما دیگر نمی‌توانید حس منحصربفرد وجود دندان در دهان یا تاثیر شگفت‌انگیز آن در زیبایی را نداشته باشید.

ایمپلنت های دندانی ریشه های مصنوعی از جنس تیتانیوم هستند که برای جایگزینی دندانهای کشیده شده استفاده می شوند، امروزه آلیاژ تیتانیوم رایج‌ترین ماده مورد استفاده برای ساخت ایمپلنت‌های دندانی می‌باشد.

باید بدانید که انتخاب شما مشخص کننده میزان زیبایی و ارزش دندان‌هایتان خواهد بود چون ‌ایمپلنت درمانی ساده نیست و اشتباه در آن اغلب غیرقابل اصلاح است؛ با این حال کلینیک دکتر صدری‌منش با گروهی از دکتران متخصص ، ۴۰ سال تجربه کاری در زمینه ایمپلنت دندان و تضمین به کارگیری مواد مورد نیاز از بهترین برندهای درمانی زیبایی و کیفیت را همزمان برای شما به ارمغان می‌آورند. همچنین بهره‌مندی کلینیک دکتر صدری‌منش به مهم‌ترین تجهیزات و تخصص پزشکان مجرب باعث ساده سازی پیچیده‌ترین مشکلات و کاهش درد و سختی درمان را به‌دنبال خواهد داشت.

مزایای ایمپلنت

با معرفی ایمپلنت، بیماران دیگر نیازی به تراش دندان‎های مجاور جهت جایگزینی دندان از دست رفته ندارند؛ اما این امر باعث می‌شود که دندان‌های سالم بیمار بدون هیچ آسیبی باقی بمانند. افرادی که دچار بی‌دندانی کامل بودند، در نبود ایمپلنت مجبور به استفاده از دست دندان بودند که به دلیل تحرک باعث زخم و زدگی در لثه‌های فرد می‌شود. با کشیده شدن دندان‌ها، استخوان‌ها به صورت طبیعی تحلیل رفته و کوچک می‌شوند که این امر باعث نازیبایی و مشکلات دیگری در محیط دهان می‌شود. با معرفی ایمپلنت، امکان ثابت کردن دست دندان‌ها و یا ساخت دندان‌های ثابت متکی بر ایمپلنت فراهم شده است. ایمپلنت‌ها پوسیده نمی‌شوند، بنابراین درصورت اجرای نامناسب درمان می‌تواند سالیان سال به بیمار خدمت نماید. ایمپلنت مانند دندان می‌تواند باعث حفظ و نگه‌داری استخوان شود.

بزرگترین مزیت ایمپلنت حفظ استخوان باقی‌مانده و جلوگیری از تحلیل استخوان (که به خاطر بی‌دندانی رخ می‌دهد) می‌باشد.

ایمپلنت‌ها از جنس واحدی به نام تیتانیوم ساخته می‌شوند. آلیاژ تیتانیوم برای ساخت فیکسچر (Fixture)، بریج (Bridge)، اوردنچر (Overdenture) و اجزای پروتزی ایمپلنت (اسکرو و اباتمنت) استفاده می‌شود. البته اباتمنت از جنس زیرکونیا نیز ساخته می‌شود. مهم‌ترین ویژگی برای استفاده از آلیاژ تیتانیوم، سازگاری بسیار خوب آن با بدن (Biocompatibility) می‌باشد. اگر فردی دندان خود را از دست بدهد ایمپلنت در اندازه همان ریشه به جای آن قرار داده می‌شود. ایمپلنت‌ها قطعاتی در اندازه دندان طبیعی می‌باشند. ایمپلنت‌ها توسط ابزار بسیار دقیقی کنترل می‌گردند و توسط دستگاه‌های بسیار دقیق ساخته می‌شود. این قطعات از جنس تیتانیوم هستند که دارای تطابق بیولوژیک با بدن می‌باشند و هیچگونه واکنش آلرژیک با بدن ندارند. تیتانیوم باعث ایجاد یک لایه محافظ در برابر خوردگی و تحلیل بر روی سطح خود می‌شود. خاصیت غیر مغناطیسی بودن آن و مقاومت در برابر اکسیژن و ترکیبات اسید و نمک شرایط لازم را برای استفاده از آن در ساختار ایمپلنت دندان فراهم می‌کند.

بله قطعا می‌تواند بهترین نتیجه درمانی حاصل گردد، اما این اتفاق وابسته به موارد زیر است :

متعاقب کشیدن دندان‌ها، معمولا استخوان‌ها عرض و طولشان تغییر می‌کند و اگر در زمان کشیدن و قراردادن ایمپلنت این موضوع توسط جراح مدنظرقرار نگیرد، باعث تغییرات بسیار زیادی در ناحیه لثه‌ها و استخوان می‌شود که سبب می‌شود طول و شکل و فرم دندان‌های نهایی متفاوت از دندان‌های مجاور باشد. بنابراین اولین قدم کنترل تحلیل استخوان یا تغییرات استخوانی در حین کشیدن وگذاشتن ایمپلنت است که باعث تفاوت در کیفیت خدمات درمان می‌شود.

ایمپلنت باید در محل کاملا درست وصحیح قرار بگیرد تا بتواند پایه مناسبی باشد برای روکشی که در مرحله‌ی بعد بر روی آن سوار می شود؛ بنابراین موقعیت قرار گرفتن ایمپلنت باید بر اساس شکل نهایی دندان و میزان استخوان موجود تعیین گردد.

زیبایی دندان ایمپلنت وابسته به دو عامل است:

  1. حفظ بافت استخوان و لثه
  2. شکل مناسب روکش‌ها

این دو فاکتور می‌توانند نتیجه درمان را تحت تاثیر قرار دهند.

اگر جراحی ایمپلنت، جراحی مناسبی نباشد معمولا استخوان اطراف ایمپلنت تحلیل می‌رود و به طبع آن بافت لثه‌ای هم دچار تحلیل می‌شود و در نهایت طول دندان‌های ایمپلنت بیش از طول دندان‌های طبیعی خواهد بود که می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی ظاهرفرد داشته باشد.

دومین مشکل کاهش عرض استخوان‌ها پس از کشیدن دندان‌هاست که باعث فرورفتگی در نواحی ایمپلنت گذاشته درروی سطح لثه می‌شود، این اتفاق برشکل نهایی درمان تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

در درمان‌های ایمپلنتی عمدتا در مرحله بازسازی از روکش‌ها استفاده خواهدشد. زیبایی روکش‌ها وابسته به موقعیت مناسب قرارگیری ایمپلنت‌ها در فک و دقت درمان‌گر در بازسازی شکل زیبایی ایمپلنت‌ها خواهد بود.

یکی از مهم‌ترین موارد در جراحی ایمپلنت، موقعیت قرارگیری صحیح ایمپلنت در داخل استخوان به لحاظ موقعیت سه بعدی آن در محیط دهان است.

اگرجراح، ایمپلنت را درموقعیت مناسب و صحیح قرار ندهد، می‌تواند منجر به ایجاد فواصل نامناسب با دندان‌های مجاور، نازیبایی شکل و فرم روکش ایمپلنت، ایجاد گیر غذایی بین دندان‌ها و در نهایت تحلیل استخوان و از بین رفتن استخوان اطراف ایمپلنت دردراز مدت شود که هرکدام از این موارد می‌تواند بزرگترین مزیت ایمپلنت را که درمان درازمدت است، زیر سوال ببرد.

در ابتدا؛ از اهمیت بسزای انتخاب شما سخن گفته ایم. ایمپلنت دندان در مقایسه با هزینه‌های چند بار پرکردن و عصب‌کشی دندان، روکش دندان و … در دراز مدت کاشت دندان، می‌تواند درمانی مقرون به صرفه‌ باشد. حال آگاه باشید که اشتباه شما در زمینه انتخاب مجموعه مناسب، می‌تواند سبب بروز نتیجه‌ی منفی جبران ناپذیری بر روی دندان‌هایتان شود. کلینیک دکتر صدری‌منش مفتخر است با ارایه مجموعه خدمات دندانپزشکی تمام دیجیتال محیطی آرام و دوستانه را برای شما فراهم کند تا لبخند برلبان شما نقش ببندد.

error: Content is protected !!