بازرسی هوشمند کرونا در ۸۰ درصد ادارات استان سمنان انجام می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج کارخایی شامگاه چهارشنبه در جلسه کمیته پدافند زیستی ستاد استانی مقابله با کرونا به میزبانی استانداری درباره اجرای سیستم ارزیابی و کنترل ویروس کرونا، تاکید کرد: بر اساس بازرسی تیم‌های ارزیابی‌کننده این طرح، بیش از ۸۰ درصد دستگاه‌های اجرایی با نصب اپلیکیشن ماسک طرح کنترل هوشمند مبتلایان به کرونا را عملیاتی و اجرایی می‌کنند.

وی افزود: بر اساس طرح کنترل هوشمند بیماران کووید -۱۹ از ورود و ارائه خدمات به افراد مبتلا به کرونا که از طریق اپلیکیشن ماسک بیماری آنها مثبت نشان داده می‌شود در کلیه دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی، سازمان‌ها، بانک‌ها و فروشگاه‌های بزرگ، شرکت‌های مسافربری، راه‌آهن، دفاتر فروش بلیط، دفاتر پیشخوان و خدمات الکترونیکی و شهرداری‌ها و واحدهای وابسته جلوگیری می‌شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان با بیان اینکه انتظار می‌رود دیگر ادارات خصوصاً شعبات بانک‌ها و فروشگاه‌های بزرگ برای اجرای این طرح برای مقابله با شیوع کرونا تلاش و اهتمام بیشتری داشته باشند، گفت: امید است با همدلی، انسجام و همکاری بیشتر کلیه دستگاه‌های اجرایی، فرمانداری‌ها و شهرداری‌های استان گام‌های موثرتری در امر مبارزه با ویروس منحوس کرونا در سطح استان برداشته شود.

کارخایی بیان کرد: افزایش شیوع بیماری کرونا و اوج‌گیری جهش‌های مختلف نشان‌دهنده ناشناخته بودن رفتارهای این ویروس خطرناک است که همواره در طول این مدت نشان داده که افزایش مبتلایان با عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی خصوصاً عادی‌انگاری ارتباط دارد که منجر به خطرناک‌تر شدن شرایط، سخت‌تر شدن کنترل روند همه‌گیری و افزایش فشار به حوزه بهداشت و درمان و کاهش تاب‌آوری آن می‌شود.

وی افزود: با توجه به شرایط پرخطر استان‌های همجوار درگیر با جهش جدید ویروس کرونا، برای ایجاد ثبات و حفظ وضعیت پایدار در استان سمنان رعایت شئونات بهداشتی و درمانی و پرهیز از ساده انگاری، زدن ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی و افزایش بازرسی‌ها و نظارت‌ها توسط سازمان‌ها و دستگاه‌های متولی مورد تاکید است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان ادامه داد: ویروس جهش‌یافته جدید دلتا قدرت انتشار بسیار زیادتری نسبت به سایر جهش‌ها دارد، بنابراین استفاده از ظرفیت‌های کلیه دستگاه‌های اجرایی، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها و آمادگی کامل حوزه بهداشت با همکاری و همیاری عموم مردم در رعایت موازین بهداشتی مهمترین عامل جلوگیری از شیوع آن است.

کارخایی افزود: یکی از راهکارهای پیشگیری و مقابله با کرونا که در کمیته پدافند زیستی استان پیگیری می‌شود جلوگیری از تردد و عدم ارائه خدمات به افراد مبتلا به کرونا است که باید دوران قرنطینه را در منزل یا در مراکز درمانی سپری کنند. با توجه به این موضوع که در بیماری جهش یافته دلتا هر بیمار کرونایی می‌تواند تعداد بیشتری از افراد دیگر را هم مبتلا و بیمار کند این موضوع در راستای کنترل و مبارزه با ویروس کرونا بسیار مهم و اساسی است.

error: Content is protected !!