با این توصیه ها از پوستتان مانند گل محافظت کنید

با این توصیه ها از پوستتان مانند گل محافظت کنید

سلامت و شادابی پوست به عوامل متعددی بستگی دارد گمان نکنید که مسئله سن شماست مسئله این است که باید یکسری نکات در مورد پوست را رعایت کنید تا شاداب و سلامت بماند در این مقاله به چند نکته اشاره میشود تا شما بتوانید طروات و شادابی پوستتان را بازیابید

چراغ را خاموش کنید و روی بالشت نخی بخوابید


خودتان را در آینه نگاه کنید. منافذ باز شده پوستتان، چروک های سبز شده در اطراف چشم شما و جوش هایی که در صورتتان جا خوش کرده اند، حاصل بالارفتن سن تان نیستند.


اشتباهات شما از زمان به خواب رفتن تا ساعات حضورتان در خیابان و محل کار، به سلامت پوست تان آسیبی جدی وارد می کنند و چهره شما را پیرتر از شناسنامه تان نشان می دهند.



صورتتان را قبل از خواب نمی شویید؟


به بهانه خستگی، با آرایش صبح و آلودگی که در تمام روز روی پوستتان انبار شده، می خوابید؟ باور کنید حتی اگر هیچ آرایشی روی پوستتان نباشد، قبل از خواب باید صورتتان را بشویید. پوست شما در طول شب به بازسازی و ترمیم آسیب های روزانه می پردازد و وقتی با چربی ها، آلودگی ها و آرایش انبار شده روی آن به خواب می روید، فرصت بازسازی را از پوست خود گرفته و زمینه را برای آسیب دیدنش فراهم می کنید. البته فراموش نکنید که بیش از اندازه شستن پوست و بارها تمیزکردنش با مواد شوینده در طول روز، می تواند به اندازه به موقع و درست تمیز نکردن آن، مشکل آفرین باشد.



کم می خوابید؟


برای اینکه آرامش به پوستتان برگردد و در تاریکی شب ترمیم شود، حداقل به شش ساعت خواب مداوم شبانه نیاز دارید. اگر شب ها یادتان می رود چراغ را خاموش کنید و زیر نور می خوابید یا اینکه شب زنده داری می کنید، نباید انتظار داشته باشید که پوست صورتتان جوان و شاداب بماند. خواب ناکافی یا خوابیدن روی صورت و شکم، می تواند به سلامت پوست شما آسیب بزند.



کرم صورتتان را درست انتخاب می کنید؟


انتخاب کرم اشتباه برای صورت، درست به اندازه استفاده نکردن از آن می تواند برای پوستتان دردسرساز باشد. اگر پوستِ چربی دارید و در کرم شبتان هم چربی ترکیب شده یا اینکه زیر آفتاب شدید کار می کنید، اما کرم ضدآفتابتان SPF کمتر از ۳۰ دارد، احتمال اینکه پوستتان با جوش ها یا لکه ها پوشانده شود یا منافذ پوستتان هر روز بازتر شود، بالا خواهد بود.



بالشتتان را دیر به دیر می شویید؟


بالشتی که تمام شب صورتتان را روی آن می گذارید، می تواند نقش مهمی در سلامت و زیبایی پوست شما داشته باشد. اگر بالشت تان را هر هفته یا لااقل هر دو هفته یک بار نمی شویید، زمینه را برای آلوده تر شدن پوست صورتتان و بروز آکنه ها و دیگر آسیب های پوستی فراهم می کنید. گذشته از این، فراموش نکنید که برای حفظ سلامت پوست و مویتان، باید رو بالشتی را از پارچه ای نرم و نخی انتخاب کنید.



مرطوب کردن پوست را جدی نمی گیرید؟


شاید پوست شما چرب باشد و همیشه برق بزند، اما چربی پوست بهانه خوبی برای حذف کردن کرم های مرطوب کننده نیست. پوست شما به ویژه در فصل زمستان به این کرم ها نیاز دارد و اگر آن ها را حذف کنید، بیشتر از قبل چربی سازی کرده و صورت شما را جوش جوشی می کند. استفاده روزانه از کرم های مرطوب کننده و چند ساعت در روز روشن کردن دستگاه بخور در خانه یا محل کار، می تواند به حفظ سلامت پوست شما کمک کند.



همه نیازهای پوستتان را با کرم ها تامین می کنید؟


حتی اگر برای خرید کرم های مرغوب و معروف پوست، هزینه زیادی را صرف کنید، نمی توانید به درخشان و جوان ماندن پوستتان مطمئن باشید. متخصصان می گویند که این محصولات، گرچه مفید هستند، اما نمی توانند همه نیاز پوست شما به ویتامین های ضروری مثل ویتامین های گروه B را تامین کنند.


آن ها تاکید می کنند که برای حفظ شادابی پوست، شما به مصرف سبزیجات و میوه های تازه و چربی های اشباع نشده نیاز دارید و با تغذیه سالم، باید مانع افتادگی و پیر شدن پوست خود شوید.

منبع هفته نامه آتیه

error: Content is protected !!