با واکسیناسیون کرونای بالای ۵۰ سال در شرق و جنوب کرمان موافقت شد

به گزارش ایرنا،هادی شهسوار پور روز شنبه در جلسه ستاد کرونای شهرستان بم افزود: اینک در حال برنامه ریزی برای واکسیناسیون افراد دارای بیماری زمینه ای و ۴۵ سال به بالا هستیم.

فرماندار بم اظهارداشت: تجهیز بیمارستان کانکسی در حاشیه بیمارستان پاستور بم در دستور کار قرار دارد.

وی در ادامه همچنین گفت: محدودیت ها به بدنه اقتصادی خصوصا اصناف خساراتی را وارد می‌کند و امیدواریم با توجه به محدودیت‌های اعمال شده در هفته قبل شاهد کندشدن روند بیماری باشیم .

تاسوعا و عاشورا برگزار می‌شود

فرماندار بم افزود: با توجه به نزدیکی ماه محرم ،مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی و عزاداری های این ماه به بهترین وجه با تمام ظرفیت شهرستان و با حفظ و رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

وی اذعان داشت: دستورالعملی برای برداشت محصول خرما با حفظ و رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بم تهیه می شود.

محدودیت های کرونا برداشته شد
شهسوارپور با اشاره به برداشتن محدودیت‌های کرونا ادامه داد: در حال حاضر کسب و کار به روال عادی خود برگشته است اما رعایت پروتکل‌ها توسط تمامی دستگاه‌ها با جدیت بیشتر باید نظارت شود.
فرماندار بم تاکید کرد:از امروز مجوزهای ازدواج توسط بهداشت صادر می‌شود و با توجه به اینکه طبق گزارش های تیم دانشگاه علوم پزشکی بم بیشترین چرخش ویروس از دورهمی‌ها و مراسم خانگی است از شهروندان خواهش می‌کنیم مراسمی برگزار نکنند که درصورت برگزاری هر نوع مراسمی حتما برخورد خواهد شد.
فرماندار بم عنوان کرد: محدودیت ها تا حدی پاسخگو و دیگر جوابگو نیستند بنابراین باید بحث واکسیناسیون سریعتر انجام شود.

آغاز واکسیناسیون بالای۵۰ سال

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم نیز  اعلام کرد: مهم‌ترین معضل ما بحث واکسن کرونا بود که فعلا مجوز واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال نیز صادر شده و در حال تزریق است.

دکتر مازیار اویسی خاطرنشان‌کرد:با همکاری خیرین ۴۵ تخت در اختیار بیمارستان پاستور قرار گرفته است.

وی بیان کرد:روند بستری ها رو به افزایش است و به طور مجموع در تیرماه سه برابر پیک پاییز سال گذشته بستری داشته ایم ولی آمار فوتی ما نسبت به پیک قبلی کنترل شده‌تر بود.

وی تصریح کرد: بیمارستان پاستور در حالت عادی ۱۲۳ تخت دارد که در شرایط اضطراری تا ۱۷۳ تخت نیز افزایش خواهد داشت.

به گفته اویسی هم اکنون بالغ بر ۲۰۰ تخت در بیمارستان وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم ادامه داد:در صورت بالارفتن میزان شیوع و انتقال این ویروس و افزایش بستری ها آمادگی داریم طبقه بالای بیمارستان را تخلیه کنیم و در اختیار بخش کووید ۱۹ قرار دهیم .

اویسی توضیح داد:در یک هفته اخیر از ۲۷ تیرماه تاکنون از ۹۵۷ نمونه گیری انجام شده ۳۵۴ مورد مثبت داشته ایم.

وی درباره آمار واکسیناسیون انجام شده می گوید از ابتدای واکسیناسیون تاکنون ۲۰ هزار دز واکسن زده ایم و ظرف یک هفته گذشته حدود ۶ هزار واکسن تزریق شده است.

بم در شرق کرمان قرار دارد.

error: Content is protected !!