بخشودگی های کرونایی شامل صنف رستوران داران شیراز نشد

به گزارش خبرنگار مهر، کوروش باصری صالحی ظهر یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: بدلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی‌های پی در پی، بخش اعظمی از رستوران داران، سفره خانه‌های سنتی و تالارهای تشریفاتی شیراز با خسارت‌های مالی سنگین روبرو شده‌اند.

وی افزود: این اتحادیه یکی از فعال‌ترین اتحادیه‌های شیراز است که از قدیم الایام به دلیل توریستی بودن شیراز از استقبال بالایی برخوردار بوده است.

صالحی با بیان اینکه این اتحادیه ۱۶ رسته شغلی دارد، عنوان کرد: در شیراز هزار و ۲۵۰ نفر عضو این اتحادیه هستند که از این تعداد ۸۰۰ نفر دارای پروانه کسب و ۴۵۰ واحد نیز در نوبت دریافت پروانه کسب هستند.

رئیس اتحادیه رستوران داران و سفره خانه‌های سنتی شیراز با تاکید بر اینکه جمعیتی نزدیک به ۱۰ هزار نفر در این مشاغل نان آور خانواده‌های خود هستند، ابراز کرد: در شیراز هزار واحد صنفی در این اتحادیه بطور میانگین ۵ تا ۱۰ نفر را تحت پوشش شغلی خود قرار داده‌اند.

وی بر لزوم حمایت از این اتحادیه تاکید کرد و گفت: در برخی از واحدهای صنفی این اتحادیه ۱۸۰ تا ۲۰۰ نفر بطور مستقیم مشغول به کار هستند. صالحی اضافه کرد: با این تفاسیر اگر حداقل جمعیت مشغول در این اتحادیه را در نظر بگیریم جمعیتی افزون بر ۱۰ هزار نفر در شیراز در مشاغل رستوران داری و سفره خانه‌های سنتی اشتغال دارند.

این مقام مسئول با اظهار گلایه مندی از وضعیت موجود این اتحادیه در تعطیلی‌های گاه و بیگاه این صنف بیان کرد: با شیوع ویروس کرونا فعالیت این اتحادیه تحت تأثیر قرار گرفته و تعداد زیادی از رستوران داران ورشکست شده‌اند.

صالحی متذکر شد: تعداد افرادی که برای ابطال پروانه فعالیت خود به این اتحادیه مراجعه می‌کنند روز به روز در حال افزایش است.

وی اضافه کرد: در این دو سال تدابیر مثبتی برای مدیریت فعالیت این صنف صورت نگرفت و هیچیک از اعضای این صنوف از بخشودگی‌های مالیاتی، بیمه تأمین اجتماعی، و تسهیلات کرونایی بهره مند نشدند.

error: Content is protected !!