بخش سی‌تی‌اسکن بیمارستان آیت‌الله خاتمی شهرستان خاتم گشایش یافت

رئیس بیمارستان آیت الله خاتمی هرات روز دوشنبه در حاشیه این مراسم به ایرنا گفت: این بخش با زیربنای ۱۹۰ متر مربع با تجهیرات جانبی و اعتباری افزون بر شش میلیارد تومان که دستگاه سی تی اسکن آن از محل اعتبارات سازمان جهانی بهداشت تأمین شده، تکمیل و برای ارائه خدمات به شهروندان شهرستان خاتم به بهره برداری رسیده است.

روح الله حیدری اظهار کرد: در اواخر سال گذشته طرح ایجاد بخش سی تی اسکن آغاز و ظرف مدت کمتر از ۶ ماه عملیات اجرای این بخش به پایان رسید و با تأمین یک دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلایس از محل اعتبارات سازمان بهداشت جهانی و با همکاری وزارت بهداشت این بخش آماده خدمت رسانی به بیماران به خصوص بیماران مبتلا به کرونا است.

آغاز عملیات اجرایی ساخت بیمارستان ۹۶ تخت خوابی هرات

همچنین در جریان سفر استاندار یزد به شهرستان خاتم، ساخت بیمارستان ۹۶ تخت خوابی در شهر هرات که پس از چند سال تلاش مستمر و در لایحه بودجه ۱۴۰۰ یک ردیف به این بیمارستان اختصاص یافته با تخصیص ۱۳۲ میلیارد تومان اعتبار آغاز شد.

حیدری با تشریح اقدامات شاخص انجام شده در طی چند سال اخیر در بخش بهداشت و درمان شهرستان خاتم، افزود: در پیک های افزایش مبتلایان به کرونا، نیاز به دستگاه اکسیژن ساز به شدت احساس می شد که به همین منظور یک دستگاه اکسیژن ساز با ظرفیت تولید ۶۰۰ لیتر اکسیژن در دقیقه در سال ۹۹ خریداری و در ساختمانی به مساحت ۲۰۰ متر مربع نصب شد و علاوه بر آن دستگاه اکسیژن ساز قبلی بیمارستان نیز ارتقا یافته و با خرید تجهیزات مورد نیاز ظرفیت آن از ۱۲۰ لیتر به ۱۶۰ لیتر در دقیقه افزایش یافته است و همچنین برای مواقع بحران ۷۰ عدد کپسول اکسیژن نیز خریداری شده است.

وی خاطرنشان کرد:  برای درمان بیماران نیارمند به دستگاه تنفس مصنوعی از ابتدای سال ۹۹، تعداد ۱۵ دستگاه ونتیلاتور شامل ونتیلاتور ثابت ، قابل حمل در آمبولانس و ونتیلاتور نوزاد و دستگاه BIPAP خریداری و یک دستگاه آمبولانس هم با همکاری معاونت بهداشتی به ناوگان حمل و نقل بیمارستانی شهرستان افزوده شد. 

استاندار یزد با همراهی نماینده مردم شهرهای بافق، خاتم، مهریز، بهایاد و ابرکوه در مجلس شورای اسلامی در سفر به شهرستان خاتم طرح های تأمین برق معدن اسمالمون، عملیات سایت تلفن همراه روستای بوروئیه و آبیاری کم فشار در سطح ۱۳۰ هکتار بهره برداری از اراضی این شهرستان را کلنگ زنی کرد.

وی همچنین از طرح های باند دوم محور هرات به هرابرجان به طول ۱۰ کیلومتر، مجتمع فرهنگی و هنری مروست، سد خوانسار و طرح های توسعه بیمارستان آیت الله خاتمی بازدید کرد.

هرات مرکز شهرستان ۴۰ هزار نفری خاتم در فاصله ۲۴۰ کیلومتری از شهر یزد واقع شده است.

error: Content is protected !!