برای لاغری | طرز تهیه قهوه سبز جهت لاغری

برای لاغری طرز تهیه قهوه سبز جهت لاغری

برای لاغری لاغری دغدغه بسیاری از ماست, و راه های مختلفی هم برای لاغر شدن اعم از جراحی های لاغری, قرص ها و داروهای لاغری و رژیم های غذایی مختلف وجود دارند اما بهترین راه برای لاغری داشتن یک رژیم غذایی طبیعی است قهوه سبز از جمله خوراکی هایی است که خواص عجیبی از جمله چربی سوزی قوی, کاهش اشتهای موثر, سریع الاثر بودن, کاهش وزن باور نکردنی, انرژی دهنده در طول روز , دارد در ادامه به قهوه سبز و تاثیر آن بر لاغری می پردازیم

قهوه سبز یا همان green coffee چیست؟


دانه های لوبیایی شکل قهوه هستند که هنوز بو داده نشده اند. فرآیند شستشو و بو دادن دانه های قهوه علاوه بر اینکه رنگ و طعم آن ها را تغییر می دهد باعث کاهش مقدار کلروژنیک اسید موجود در آن ها می شود. بنابراین دانه های قهوه سبز نسبت به دانه های قهوه معمولی دارای سطح بالاتری از کلروژنیک اسید هستند که دارای خواص بیشماری برای سلامتی می باشد.


آنتی آکسیدان هایی که در قهوه وجود دارد به تنظیم گلوکز ها کمک می کند تا فرایند تولید سلول های «جدید» چربی در خون کند شود. محققان اعلام کرده اند که «عصاره دانه قهوه ی سبز بو داده نشده ی بدون کافئین» بر پایین آوردن چربی بدن اثر می گذارد و این به مرور منجر به کاهش وزن می شود. دقت کنید، مصرف عصاره ی قهوه ی سبز بو داده نشده و نه قهوه های رایجی که روزانه می نوشیم.


قهوه سبز و همان کلروژنیک اسید موجود در آن، سبب پیشگیری از بیمارهای متفاوتی می شود از جمله بیماری هایی مانند دیابت، سنگ کیسه صفرا ، فشار خون ، بیماری های کبدی و…..



طرز تهیه و مصرف قهوه سبز


قهوه سبز به صورت دانه های قهوه معمولی به فروش می رسد که می توانید خریداری کرده و استفاده کنید. به ازای هر فنجان می توانید یک قاشق چای خوری سر پر قهوه سبز را به همراه یک لیوان آب جوش در قهوه جوش ریخته و اجازه دهید که به جوش بیاید و دم بکشد .مدت زمان ۱۵ دقیقه برای تهیه قهوه سبز کافی است .بعد ازآن لازم است که از یک صافی رد کنید تا کاملا رقیق و یکدست شود . باید بدانید که طعم این نوع قهوه هیچ ربطی به طعم قهوه ی معمولی ندارد. میزان مصرف قهوه ی سبز را به روزانه دو فنجان محدود کنید و در کنار آن از دیگری مواد غذایی یا نوشیدنی های حاوی کافئین استفاده نکنید. انواع مکمل های این قهوه هم به صورت کپسول و قرص حاوی عصاره ی قهوه ی سبز نیز به فروش می رسد. این نوع مکمل ها را با مکمل های لاغری دیگر مصرف نکنید. همچنین به یاد داشته باشید قبل از شروع مصرف هر نوع مکملی اول نظر یک پزشک متخصص یا مشاور تغذیه را جویا شوید.


در کنار اثرات مفیدی که قهوه سبز دارد، باید به این نکته مهم توجه کنید که در صورت مصرف زیاد قهوه سبز ممکن است دچار عوارض جانبی شوید، که از آن جمله استرس، تپش قلب و مشکلاتی از این دست است. همچنین اگر شما به کافئین حساسیت دارید، در مورد مصرف عصاره قهوه سبز باید احتیاط کنید. کلرژنیک اسید نیز ممکن است اثرات لاگزتیو داشته باشد و سبب اسهال شود.


در آخر باید ذکر کنیم که, در عالم واقعیت, هیچ نسخه سحرآمیزی به جز کاهش دریافت کالری و افزایش مصرف آن از طریق افزایش فعالیت و تحرک وجود ندارد. تمام گزینه های دیگر در کنار این دو عامل اصلی, به عنوان یک تاثیر جانبی و کمکی ایفای نقش می کنند که تاثیر واقعی آ ن ها زمانی آشکار می شود که شما اصول کاهش وزن و پیگیری رژیمی را دنبال کرده باشید.



تحقیقات علمی درباره لاغری با قهوه سبز


در تحقیقی که در یک مجله فرانسوی منتشر شده است، به گروه اول ازشرکت کنندگان در آزمایش، روزانه ۴۰۰ میلی گرم عصاره قهوه ی سبز بدون کافئین داده شد. گروه دوم نیز دارونما دریافت کردند. بعد از ۶۰ روز شرکت کنندگانی که عصاره دانه قهوه سبز دریافت کرده بودند ۵.۷ درصد از وزن خود را از دست داده بودند. در مقابل، گروه دوم تنها ۲.۸ درصد کاهش وزن داشتند. البته نتیجه ی این تحقیق به معنای سرعت کاهش وزن نیست، بلکه نشان می دهد مصرف عصاره قهوه سبز به مرور می تواند روی کند کردن تولید سلول های چربی در بدن تاثیر بگذارد.


در مصرف قهوه سبز زیاده روی نکنید


گر قهوه سبز بیش از اندازه مصرف شود نه تنها مفید نیست بلکه مشکلات زیادی را به دنبال خواهد داشت. مصرف افراطی این نوشیدنی باعث افزایش ماده در خون می شود که یکی از عوامل سفت شدن دیواره قلب و عروق است. یعنی قهوه ای که می تواند برای بدن مفید باشد، با مصرف افراطی به یک ماده ایجاد کننده بیماری های قلبی تبدیل می شود.


به علاوه حتما می دانید که اکثر افراد بر اثر مصرف قهوه مشکلات گوارشی پیدا می کنند، بنابراین کسی که مشکل گوارشی مثل ریفلاکس یا روده تحریک پذیر دارد با مصرف قهوه به وخیم تر شدن اوضاع خود دامن زده است. بسیاری از افراد هم هستند که با نوشیدن یک فنجان قهوه حتی ممکن است نتوانند یک شبانه روز به خواب بروند. اختلال در خواب هم یکی دیگر از مضرات


مصرف زیاد قهوه است. مقدار زیاد قهوه به شدت اضطراب آور است؛ مشکلات بی قراری و… از مشکلات خلقی افرادی است که به طور افراطی قهوه می خورند به این امید که لاغر شوند.


همچنین لازم است بدانید که اگرچه قهوه می تواند نقش مثبتی در کاهش کلسترول خون داشته باشد؛ اما در قهوه ترکیبی وجود دارد که مصرف بیش از اندازه آن کلسترول خون را افزایش می دهد. فشار به سلول های داخل چشم یکی دیگر از عوارض مصرف بیش از حد کافئین است. مصرف بیش از حد کافئین می تواند باعث دفع کلسیم نیز شود که همین موضوع در دراز مدت پوکی استخوان را به وجود می آورد.

error: Content is protected !!