برخورد قانونی با متخلفان تزریق واکسن کرونا در خراسان جنوبی انجام شد

محمد دهقانی شامگاه سه‌شنبه در گفت و گوی تلویزیونی اظهار داشت: این اتفاق در یکی از شهرستان‌های استان روی داد و مربوط به مدتی قبل است که یکی از افراد علیرغم اینکه در فهرست گروه‌های در اولویت ترزیق واکسن کرونا نبوده، این کار را انجام داده است.

وی افزود: بلافاصه بعد از این اتفاق گروهی برای صحت‌سنجی به آن شهرستان اعزام شدند و صحت موضوع تایید شد.

دبیر ستاد استانی مدیریت کرونا بیان کرد: مسوول خاطی در سطح دانشگاه علوم پزشکی توبیخ شده و کارهای اداری وی انجام شده است، پرونده آن مسوول شهرستانی هم در دست بررسی است که برخورد لازم صورت گیرد.

وی گفت: بلافاصله بعد از این اتفاق به تمامی مسوولان شهرستانی زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و معاونان ابلاغ شده که به هیج عنوان از پروتکلی که توسط ستاد ملی برای واکسیناسیون کرونا مصوب شده، تخطی نشود و هرگونه تکرار این موضوع برخورد قانونی و قضایی را در پی دارد.

“امروز خبری در فضای مجازی و برخی پایگاه‌های خبری مبنی بر استفاده از سهمیه واکسن کرونای گروه‌های تعیین شده در خراسان جنوبی منتشر شد”.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در ادامه این گفت و گو از روند نزولی ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: روند رو به کاهش بیماری در استان با سرعت ملایم ادامه دارد و امیدواریم تداوم داشته باشد.

وی افزود: از ابتدای شیوع کرونا تا روز گذشته ۵۵ هزار و ۱۲ آزمایش کرونا در آزمایشگاه مولکولی استان انجام شده است که از این تعداد ۲۰ هزار و ۱۸۵ بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شدند.

دهقانی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته نیز ۱۹۸ آزمایش مولکولی انجام شد که ۴۸ بیمار مثبت شناسایی شدند و ۳۰۱ تست سریع هم انجام شد که از این طریق نیز ۷۳ بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شدند.

وی گفت: در مجموع از کل مواردی که در شبانه‌روز گذشته از آزمایش‌های مولکولی و سریع شناسایی شدند، ۷۶ مورد مربوط به شهرستان بیرجند بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: در حال حاضر ۲۲۴ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۳۲ بیمار مبتلا به کرونا بوده‌اند.

وی بیان کرد: ۲۱ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۶ نفر مناسب نیست و با یک مورد فوت جدید در ۲۴ ساعت گذشته تعداد کل فوتی‌های ناشی از کرونا در خراسان جنوبی به ۸۶۰ نفر رسید.

دهقانی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۶ بیمار تنفسی در بیمارستان‌ها بستری شدند و ۴۸ بیمار که شامل ۲۳ بیمار کرونایی بودند از بیمارستان‌های ما ترخیص شدند.

error: Content is protected !!