برخی سوسیس و کالباس ها ترکیبات تراریخته دارند

مدیرکل نظارت بر فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: برخی فرآورده های گوشتی مانند سوسیس و کالباس موجود در بازار دارای ترکیبات تراریخته هستند و لازم است که حتما روی برچسب خود قید کنند.

وحید مفید روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برخی فرآورده های گوشتی از برخی ترکیبات تراریخته مانند روغن سویای تراریخته استفاده می کنند که منعی ندارد اما باید حتما برچسب تراریختگی را روی محصول خود درج کنند.
وی خاطرنشان کرد: منظور از برچسب تراریختگی این است که صاحبان صنایع در بخش درج ترکیبات جلوی این ترکیبات ، واژه تراریخته را قید کنند.

وی اضافه کرد: برخی افراد تصور می کنند که برچسب جداگانه ای برای تراریختگی طراحی شده و روی آن فقط کلمه محصول تراریخته قید شده که این گونه نیست و تراریختگی جلوی ترکیبات نوشته می شود.

مدیرکل نظارت بر فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: به برخی فرآورده های گوشتی دارای ترکیبات تراریخته از سوی سازمان غذا و دارو مجوز دادهشده و این محصولات در بازار موجود هستند.

مفید از تعداد مجوزهای صادرشده برای فرآورده های گوشتی دارای ترکیبات تراریخته، اظهار بی اطلاعی کرد و افزود: درصورتی که تولیدکنندگان فرآورده های گوشتی از ترکیبات دارای تراریخته استفاده کنند اما روی برچسب ترکیبات آن، اطلاعات آن را درج نکنند، با آنها برخورد قانونی می شود.

وی تاکید کرد: مواد غذایی حتی اگر یک دهم درصد نیز از تراریخته استفاده کرده باشند باید در برچسب تراریخته داشته باشند.

error: Content is protected !!