بررسی سلامت خبرنگاران در روز رأی گیری

به گزارش خبرگزاری مهر، پروتکل بهداشتی برگزاری انتخابات سال ۱۴۰۰، بر اساس مصوبات هفتادمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و با همکاری مشترک وزارت کشور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شورای نگهبان به منظور حفظ سلامت مردم در کنار انجام وظایف ملی و اجتماع، تهیه و ابلاغ شد.

در این ابلاغیه آمده است: راهنما و پروتکل حاضر بر اساس مصوبات هفتادمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در تاریخ ۱۴۰۰/۳/۰۱ و با همکاری مشترک وزارت کشور، وزارت بهداشت، و شورای نگهبان به منظور حفظ سلامت مردم در کنار انجام وظایف ملی و اجتماع تهیه شده است.

همه دستگاه‌های اجرایی و نظارتی از جمله وزارت کشور (ستاد انتخابات کشور)، شورای نگهبان، نیروی انتظامی، وزارت بهداشت، دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور و سایر نهادها و سازمان‌های مرتبط با برگزاری انتخابات از طریق واحدهای تابعه استانی و شهرستانی و منطقه‌ای موظف به نظارت هستند.

طبق این پروتکل ابلاغی، لازم است سلامت تمامی خبرنگاران، عوامل نظارتی و اجرایی و سایر افراد دخیل در فرآیند انتخابات (در طول مدت آغاز تا پایان انتخابات) از نظر بیماری کووید ١٩، با استفاده از کد ملی ایشان، در سامانه ماسک بررسی گردد.

همچنین باید پیش بینی شعب سیار برای اخذ رأی در مناطق پرتراکم و پرخطر همچنین بیماران در قرنطینه و یا بستری در بیمارستانها انجام گیرد.

برگزاری مراسم استقبال از نامزدها، راه اندازی کارناوال‌ها، میتینگ‌های تبلیغاتی و هرگونه تجمع در فضاهای سربسته نیز مطلقاً”ممنوع است.

برگزاری تجمعات انتخاباتی، سخنرانی، گفتگو و مناظرات تبلیغاتی و نظایر آن در فضاهای سربسته از قبیل: مساجد، تالارها، سالن‌های اجتماعات و مانند آن ممنوع است.

انجام مناظره و گفتگوهای تبلیغاتی صرفاً از طریق صدا و سیما، شبکه‌های اجتماعی مجازی و سایر روش‌های الکترونیکی و غیرحضوری انجام گیرد.

برگزاری نشست و یا جلسات استانی هماهنگی و ضروری در فضای بسته، طبق طرح محدودیت هوشمند کنترل بیماری کووید ١٩انجام گیرد، در شرایط قرمز ١۵ نفر، در شرایط نارنجی ٢٠ نفر، در شرایط زرد ٣٠ نفر و در شرایط آبی ۵٠ نفر، به شرط رعایت فاصله ۲ متری و ٨ متر مربع فضا برای هر نفر در نظر گرفته شود.

استفاده از ماسک در تمامی جلسات و رعایت محدودیت ساعت برگزاری نشست کمتر از ٢ ساعت نیز الزامی است.

تبلیغات نامزدها صرفاً از طریق شبکه‌های ملی و استانی، فضای مجازی و سیستم‌های الکترونیکی انجام می‌شود.

error: Content is protected !!