بررسی علل افزایش مرگ‌ومیر اقوام جنوب آسیایی بر اثر کرونا

کروناتجزیه‌ و تحلیل‌های عمده در انگلیس حاکی از آن است که مردم آسیای جنوبی پس از بستری شدن در بیمارستان‌های این کشور به دلیل ابتلا به کرونا با بیشترین خطر مرگ ناشی از این بیماری مواجه‌اند.

به گزارش ایسنا، این تنها گروه قومی است که با خطر مرگ بیشتری در بیمارستان قرار داشته که تا حدودی به دلیل سطوح بالای ابتلا به دیابت در میان آن‌ها است.

این مطالعه بسیار قابل توجه است زیرا داده‌های ۴۰ درصد از کلیه بیماران مبتلا به کووید-۱۹ را در انگلیس ارزیابی کرده است.

محققان می‌گویند سیاست‌هایی مانند محافظت از افراد در هنگام کار و افرادی که واکسن دریافت می‌کنند ممکن است اکنون نیاز به تغییر داشته باشند.

هرچند این مطالعه فقط علل بستری افراد در بیمارستان را توضیح داده و میزان احتمال ابتلای آن‌ها به ویروس را بررسی نکرده است. محققان در این مطالعه عمده پرونده در حدود ۳۵ هزار بیمار کووید-۱۹ را در ۲۶۰ بیمارستان در سراسر انگلیس، اسکاتلند و ولز تا اواسط ماه مه بررسی کردند.

بر اساس این مطالعه مردم آسیای جنوبی با احتمال بیشتری از مرگ ناشی از کرونا در بیمارستان‌های انگلیس مواجه بوده و چنین اثری در بین بیماران سیاه‌پوست دیده نمی‌شود. به بیانی دیگر، افراد متعلق به جنوب آسیا ۲۰ درصد بیشتر از سفید پوستان احتمال مرگ ناشی از کرونا در بیمارستان‌های انگلیس را داشته و سایر اقوام اقلیت میزان مرگ و میر بالاتری ندارند.

یافته‌های این مطالعه هم‌چنین حاکی از آن است که از هر ۱۰۰۰ سفید پوست که به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری می‌شوند، ۲۹۰ نفر جان خود را از دست می‌دهند اما از هر ۱۰۰۰ جنوب آسیایی که به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری می‌شوند، ۳۵۰ نفر جان می‌بازند.

این مطالعه هم‌چنین تفاوت‌های عمیقی را بر اساس قومیت در افرادی که به بستری در بیمارستان نیاز دارند، نشان داده است. وضعیت جمعیت آسیای جنوبی در بیمارستان‌های انگلیس با جمعیت سفید پوست کاملاً متفاوت است.

جمعیت آسیای جنوبی بستری در بیمارستان‌ها به طور متوسط ۱۲ سال جوان‌تر هستند که این تفاوتی فاحش است و هم‌چنین کمتر زوال عقل، چاقی یا بیماری ریوی بوده اما سطوح بسیار بالایی از دیابت دارند.

در حدود ۴۰ درصد از بیماران کرونایی آسیای جنوبی مبتلا به دیابت نوع یک یا دیابت نوع دو بودند که در مقایسه با ۲۵ درصد از بیماران سفیدپوست تفاوت زیادی دارد.

دیابت تأثیری توام بر افزایش خطر ابتلا به کرونا و آسیب رساندن به اعضای بدن دارد که این امر می‌تواند بر توانایی زنده ماندن فرد پس از ابتلا به کروناویروس تأثیر بگذارد.

تصور می‌شود این عامل اصلی در افزایش میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در افراد متعلق به جنوب آسیا باشد اما هنوز علت دقیق این موضوع مشخص نشده است. محققان می‌گویند توضیحات دیگر می‌تواند فقر یا تفاوت ژنتیکی باشد که خطر ابتلا به عفونت جدی ناشی از کرونا را در افراد افزایش می‌دهد.

محققان اظهار داشته‌اند بر اساس این یافته‌ها در صورت در دسترس قرار گرفتن واکسن کرونا قومیت نیز ممکن است در کنار دیگر عوامل از جمله سن و سایر مشکلات پزشکی باید در الویت‌بندی افراد برای دریافت واکسن مورد توجه قرار گیرد.

این مطالعه تاکید کرده است که در زمان و نحوه رسیدگی و مراقبت از افراد متعلق به قومیت‌های مختلف هیچ تفاوتی وجود نداشته است.

یافته‌های این مطالعه هم‌چنین نشان داد که تمام اقلیت‌های قومی نسبت به افراد سفیدپوست به مراقبت‌های شدید نیاز دارند.

بنا بر گزارش شبکه خبری ‌بی‌بی‌سی، مطالعه قبلی سرویس سلامت همگانی انگلیس نشان داد که مردم بنگلادشی دو برابر بیشتر از سفید پوستان به دلیل ابتلا به کرونا جان می‌بازند، در حالی که سایر اقوام سیاه‌پوست، آسیایی و اقلیت‌های دیگر قومی بین ۱۰ تا ۵۰ درصد با خطر مرگ بیشتری ناشی از کرونا مواجه هستند. اگرچه این مطالعه عوامل دیگری از جمله شغل، مشکلات پزشکی و چاقی را در نظر نگرفته بود.

error: Content is protected !!