بررسی واکسیناسیون زنان باردار و نوجوانان با واکسن ایرانی

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا صالحی، روز یکشنبه در نشست خبری تیم مطالعاتی واکسن کووایران برکت، افزود: نتایج فاز ۲بسیار امیدوار کننده بوده است و از نظر ایمنی و اثربخشی ۸۰ درصدی واکسن نتایج بسیار خوبی را داشته است. از نظر اثربخشی واکسن کوایران برکت اطمینان بخش بوده به طوری که ما حتی حاضر شدیم افراد نزدیک خود را وارد فاز مطالعاتی کنیم.

وی ادامه داد: اگر طی هفته های جاری، وزارت بهداشت تأییدیه لازم را صادر کند می توانیم به سرعت واکسن های تولید شده را به آنها تحویل دهیم و به این صورت تحولی در واکسیناسیون عمومی ایجاد خواهد شد.

صالحی گفت: به زودی مطالعه برای واکسیناسیون مادران باردار و افراد ۱۲ تا ۱۸ سال با واکسن کووایران برکت انجام خواهد شد تا بتوانیم در سال تحصیلی جدید، واکسیناسیون نوجوانان را آغاز کنیم و برای بازگشایی مدارس کمکی کرده باشیم.

سید رضا مظهری مدیر اجرایی فاز سه مطالعات بالینی واکسن کووایران برکت نیز در این نشست خبری اظهار داشت: در فاز ۳ هدف گذاری ما تزریق واکسن بر روی ۲۰ هزار نفر بود. در حال حاضر هشت هزار و ۵۰۰ نفر در تهران و دو هزار نفر در کرج، واکسن را دریافت کرده اند و از ۲۰ خرداد در استان های بوشهر، شیراز، اصفهان و مشهد مطالعات بالینی فاز سه آغاز خواهد شد.

به گفته وی، طی ۱۰ روز آینده تزریق واکسن بر روی گروه های هدف در این شهرستان ها به اتمام می رسد و بعد از آن نیز نتایج کار اعلام خواهد شد.

error: Content is protected !!