برنامه جامع طب سنتی برای پیشگیری و درمان کووید ۱۹ ارائه شد

استاد حسین در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: برنامه “انارستان” به همت شبکه افق و با همکاری “انجمن تغذیه سالم” از ابتدای سال جاری به‌صورت زنده در حال پخش است.

وی ادامه داد: دغدغه ما همچون نیروهای جهادی و انقلابی دیگر، مقابله با کرونا بوده لذا در این زمینه انجمن تغذیه سالم از ابتدای اسفند ماه سال گذشته سعی کرد به همراه شبکه اساتیدی که در زمینه طب سنتی و ایرانی دارد، بیانیه‌هایی را تهیه کرده و در زمینه اطلاع‌رسانی عمومی برای مردم گام‌هایی را بردارد.

استاد حسین تصریح کرد: مجموع این سنخ اقدامات در سال جدید منتج به برنامه انارستان شد که واجد دو محور “خوب کردن حال مردم و کاربردی بودن مطالب برنامه” است؛ در برنامه انارستان از اساتید متخصص در زمینه‌های اطفال، زنان، بیوتکنولوژی، عفونی،  قلب، گوارش و… دعوت شده و نکات‌شان مطرح می‌شود.

دبیر انجمن تغذیه سالم یادآور شد: یک بخشی از برنامه انارستان که حدود ۱۵ برنامه را شامل می‌شود مختص به طب ایرانی ــ اسلامی است که با همکاری دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت  و شبکه نخبگان طب سنتی  صورت گرفت.

استادحسین خاطرنشان کرد: در این راستا به‌دلیل وجود برخی اختلاف نظرها در زمینه پیشگیری و درمان کرونا، دفتر طب ایرانی طی ۲ ماه گذشته، سلسله نشست‌هایی را با حضور اساتید و صاحب‌نظران طب سنتی برگزار کرده و این اساتید به برنامه جامعی حول کووید ۱۹ دست یافتند؛ این برنامه جامع شامل پیشگیری، درمان تخصصی و … بود که خانم دکتر حسینی یکتا؛ معاون سلامت دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت به تشریح ابعاد برنامه جامع سلامت طب ایرانی پرداختند.

انتهای پیام/

error: Content is protected !!