برگزاری هر گونه مراسم با حضور بیش از ۱۵ نفر در ساوه و زرندیه ممنوع است

دکتر «محمود کریمی» روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، با اشاره وضعیت قرمز کرونایی در شهرستان‌های ساوه و زرندیه گفت: علیرغم توصیه‌های بهداشتی، برگزاری مراسم‌های عزا و عروسی در روستاها و مناطق مختلف شهر یکی از عوامل جدی شیوع ویروس کرونا محسوب می‌شود.
وی بیان کرد: با توجه به تعطیلی تالارها و منع برگزاری مراسم ها، برخی از شهروندان اقدام به برگزاری مجالس در فضای محدود منازل می‌کنند که احتمال بروز تبعات جبران‌ناپذیر را در پی دارد.
سخنگوی دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه با اشاره به برگزاری مراسم عروسی که اخیرا در روستای سقانلیق از توابع شهرستان ساوه اتفاق افتاد، گفت: مردم باید به وضعیت بحرانی شیوع ویروس کرونا در شهرستان‌های ساوه و زرندیه توجه داشته باشند زیرا نوع کنونی دارای قدرت سرایت بالا است و به همین دلیل برگزاری هرگونه مراسمی با تجمع بیش از ۱۵ نفر ممنوع است زیرا پیامد برگزاری مراسم و دورهمی های خانوادگی بیماری به طور مستقیم بر سلامت کل جامعه تاثیر نامطلوب می گذارد.

وی ادامه داد: اگر برگزارکنندگان چنین مراسم هایی پیش از تصمیم به برگزاری به بیمارستان‌های شهر مراجعه و آمارهای روزانه مبتلایان و فوتی‌ها را مشاهده کنند، قطعا تغییر عقیده خواهند داد.
سخنگوی دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه گفت: از مردم درخواست می کنیم که از برگزاری هر گونه مراسم و تجمع به هر شکل و عنوانی خودداری کنند و چشم بینای کادر درمان باشند.
وی تصریح کرد: با توجه به هماهنگی بعمل آمده با دادستان های ساوه و زرندیه، از عموم مردم می خواهیم که در صورت ملاحظه برگزاری هرگونه مراسم، مراتب را به معاونت بهداشت اعلام کنند تا از طریق مراجع قضایی پیگری شود.

افزون بر ۱۴ هزار و ۹۰۰ نفر در ساوه و زرندیه از آغاز شیوع کرونا تاکنون به این ویروس مبتلا شده اند و در همین مدت ۳۴۳ نفر نیز جان خود را از دست دادند.

error: Content is protected !!