برگشت زدن چک‌های کسبه در استان مرکزی تا ۲ هفته آتی ممنوع است

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی آقازاده عصر شنبه در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونای استان مرکزی؛ اظهار کرد: مشاغل صنفی گروه ۲ استان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و پیگیری و نظارت مستمر بازرسان مجاز به فعالیت آزمایشی هستند و قطعیت تداوم فعالیت موکول به نشست آتی ستاد مقابله با کرونا در استان است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه واحدهای صنفی استان با شیوع موج چهارم کرونا یک هفته پیش از تصویب ستاد ملی کرونا دست از کار کشیدند اکنون با موافقت دستگاه‌های ذیربط با بازگشایی مشاغل گروه ۲ در بازه زمانی ۱۰ صبح تا ۱۹ عصر تا اطلاع ثانوی بلامانع است اما به صورت سختگیرانه باید پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

استاندار مرکزی تاکید کرد: در صورت اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی از سوی صاحبان صنوف از هفته آینده احتمال فعالیت رسته‌های شغلی دیگر استان نیز وجود دارد و چنانچه این امر صورت نگیرد بر اساس مر قانون و مصوبات ستاد ملی کرونا اجازه فعالیت ندارند.

آقازاده اظهار کرد: در ستاد ملی کرونا مصوب شد صدور و تمدید پروانه کسب واحدهای تولیدی به‌صورت موقت نیاز به استعلام امور مالیاتی ندارد و واحدهایی که در ارائه اظهارنامه مالیاتی مشمول جریمه می‌شود نیز فرصت ۲ ماهه در این راستا خواهند داشت.

آقازاده تصریح کرد: با موافقت و مصوبه ستاد ملی کرونا چک‌های برگشتی صاحبان صنوف نیز تا ۲ هفته فرصت داده شده و هیچ فردی اجازه برگشت زدن چک این افراد را در مهلت تعیین شده ندارد.

وی در بخش دیگر سخنان خود، در خصوص بازگشایی مساجد در شب‌های قدر نیز گفت: برگزاری نماز جماعت مساجد مشروط بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از امشب بلامانع است و آئین شب‌های قدر نیز در فضای باز انجام می‌شود که انتظار می‌رود با نظارت سازمان تبلیغات اسلامی استان فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت موازین بهداشتی سختگیرانه اعمال شود.

استاندار مرکزی با بیان اینکه بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در شرایط قرمز حضور کارکنان در ادارات دولتی با یک سوم کارمندان است، گفت: حضور کارکنان ادارات در روز بعد از شب‌های قدر با دو ساعت تأخیر و در ساعت ۹ و سی دقیقه صبح خواهد بود.

آقازاده یادآور شد: فرمانداران در شهرهای قرمز باید مبادی ورودی و خروجی شهر را کنترل کرده و تا آخرین روز از تصویب و ابلاغ ستاد ملی کرونا ترددها را با حساسیت کنترل کنند.

آقازاده با اشاره به اینکه روند واکسیناسیون در استان مرکزی مناسب است، گفت: از ۲۸ هزار دوز واکسن کرونا که برای افراد بالای ۸۰ به استان اختصاص یافته تاکنون ۲۴ هزار نفر علیه کووید ۱۹ ایمن‌سازی شدند و از هفته آتی نیز واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ سال در استان آغاز می‌شود که امید می‌رود تا ۲ ماه آتی بیشتر گروه‌های سنی علیه ویروس کرونا در استان واکسینه شوند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: با تعامل مردم، اصناف و دستگاه‌های ذیربط در هفته گذشته میزان فوتی‌های ناشی از کرونا هشت درصد کمتر شده و تعداد مبتلایان نیز رو به تثبیت است و امید می‌رود که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی وضعیت استان در هفته‌های آتی بهبود پیدا کند.

error: Content is protected !!