بزرگترین مرکز دیالیز استان سمنان در دامغان آماده بهره‌برداری است

به‌ گزارش ایرنا، نوید دانایی روز دوشنبه در آیین افتتاح دومین مرکز واکسیناسیون شهید سلیمانی دامغان که در محل سالن مدیریت بحران شهرداری برگزار شد، بیان کرد: زیرساخت لازم برای بیماران دیالیز در مجموعه برادران رضایی دامغان با ۱۶ تخت به عنوان بزرگترین و مجهزترین مرکز دیالیز استان سمنان آماده بهره‌برداری است که با افتتاح این مرکز، فضای دیالیز موجود در بیمارستان ولایت به دیگر بیماران اختصاص می یابد.

وی افزود: در زمینه انجام واکسیناسیون، دقت و سرعت مدنظر است که با توجه به اعلام آمادگی و حضور در صحنه بسیجیان و سپاه پاسداران، امیدواریم بتوانیم واکسن بیشتری جذب و روند واکسیناسیون را سرعت ببخشیم. 

دانایی اظهار داشت: به تمامی مردم استان سمنان قول می‌دهیم با توجه به تعداد نیرو و مراکز موجود در استان، در صورت تامین واکسن، تا یک ماه آینده تمامی افراد بالای ۱۸ سال واکسینه شوند.

وی خاطرنشان کرد: با انجام واکسیناسیون امیدواریم پیک دیگری از کرونا را شاهد نباشیم و با کاهش آمار ابتلا و مرگ و میر و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، بتوانیم با آرامش بیشتری زندگی کنیم. 

دانایی اضافه کرد: رفع کمبود نیروی درمانی مورد تاکید است که باید در این راستا تلاش شود و با کمک گرفتن از دانشجویان و جذب نیروهای بومی در جهت رفع مشکلات گام برداریم. 

وی ادامه داد: طی بازدید ماه گذشته از مراکز درمانی استان سمنان تلاش کادر درمان بدون شک ستودنی است و روحیه جهادی این افراد در بیمارستان ها سبب نظم و آرامش خاص در مراکز درمانی شده است و اکنون نیز پس از گذشت حدود ۲۰ ماه از ‌شرایط کرونا با همه توان همچون روز اول شیوع بیماری در حال فعالیت هستند. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به اینکه طی ۲ هفته اخیر ۱۲ نیروی جدید به بیمارستان ولایت دامغان معرفی شد، افزود: در تلاشیم تا از ظرفیت نیروهای طرحی که در آبان و آذر به مناطق خود اعزام می‌شوند، جذب داشته باشیم تا این کمبودها جبران شود.

به‌ گزارش ایرنا، دومین مرکز واکسیناسیون دامغان به همت سپاه ناحیه دامغان و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان، با تبرک نام سردار «شهید حاج قاسم سلیمانی» با حضور سردار حمید دامغانی فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان سمنان و شهرستان دامغان در سالن شهرداری راه اندازی شد.

 این مرکز با ۶ غرفه و در ۲ شیفت آماده ارائه خدمات واکسیناسیون کووید-۱۹ به گروه‌های هدف خواهد بود. 

error: Content is protected !!