بستری بیش از ۶۳۰ بیمار کرونایی در گیلان/ ۵ نفر فوت کردند

به گزارش خبرنگار مهر، آبتین حیدرزاده عصر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در استان گیلان، اظهار کرد: در مقایسه با روزهای گذشته امروز تعداد بیماران بستری افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۳۳ بیمار کرونایی در مراکز درمانی گیلان بستری هستند، افزود: ۱۶۰ نفر از این افراد طی شبانه روز گذشته شناسایی و بستری شده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه در حال حاضر حال ۱۱۹ نفر از بیماران کرونایی وخیم بوده و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، ادامه داد: متأسفانه در شبانه روز گذشته ۵ نفر از هم استانی‌های خود را بر اثر این بیماری از دست داده‌ایم.

وی همچنین در ادامه به تعطیلات روزهای پایانی هفته و دو استان تهران و البرز اشاره و اضافه کرد: گزارش‌های دریافتی حاکی از افزایش ورود مسافران به استان گیلان دارد که این قطعاً در روزهای آینده زمینه را برای افزایش تعداد بیماران فراهم می‌کند.

حیدرزاده افزود: عدم رعایت دستور العمل های بهداشتی و استفاده نکردن از ماسک در اماکن عمومی، حضور در دورهمی ها و تجمعات و تفرجگاه‌ها از مهم‌ترین دلایل افزایش بیماری کرونا و روند صعودی ابتلاها و بسترها در استان گیلان است.

وی با تأکید بر اینکه برای کنترل و مهار کرونا و کاهش آمارها نیازمند مشارکت شهروندان و اصناف هستیم، گفت: بارها از هموطنان خواسته‌ایم تا سفر به این استان را به زمان دیگری موکول کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: با توجه به سرعت سرایت کرونا دلتا همه باید پروتکل‌ها را رعایت کرده به ویژه از ماسک استفاده کنند.

error: Content is protected !!