بستری بیماران کرونایی در بابل سه رقمی شد

به گزارش ایرنا؛ شهرستان بابل که در ۲۱ مرداد ۳۶ درصد بستری شدگان کرونایی مازندران را به خود اختصاص داده بود به رکورد تاریخی یک هزار و ۴۷۳ بستری در این روز رسیده بود که این انتهای قله پیک پنجم کرونا در بابل محسوب می شد.

در یک هفته اخیر بستری بیماران کرونایی با شیب ملایم به مدار کاهشی رسیده بود و امروز با ترخیص یکصد و ۷۱ بیمار کرونایی با حال عمومی مساعد آمار کل بستری بیماران کرونایی سه رقمی و به ۹۹۹ نفر کاهش یافت.

هر چند بستری بیماران بدحال کرونایی در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های بابل همچنان بالاست و ۵۹ نفر با حال عمومی نامساعد بستری می باشند اما روند ابتلا و بستری کاهش شده است اما با توجه به آمار بالای بستری های مراقبت های ویزه احتمال آمار بالای فوتی ها در روزهای آینده وجود دارد.

راه اندازی مرکز بستری بابل اثر بخش بود

فرماندار بابل به خبرنگار ایرنا گفت: راه اندازی مرکز بستری موقت در بابل بسیار اثر بخش بوده و در روند کاهشی بستری بیماران کرونایی در مراکز درمانی موثر بوده است.

قربانعلی ولیزاده بورا افزود: تاکنون بیش از یکهزار و ۱۳۶ بیمار کرونایی به این مرکز مراجعه کردند و درمان سرپایی شده اند.

وی اظهار داشت: در این مرکز که بیش از یکصد و ۳۰ نفر از نیروهای کادر درمانی و نیروهای جهادی و پشتیبانی در حال خدمت رسانی می باشند بیماران سرپایی را بعد از دریافت سرم و دارو تحت درمان قرار می دهند.

وی افزود: براساس مشاهدات عینی و اطلاع رسانی های مکرر شهروندان به حساسیت های خطر ویروس جهش یافته دلتا پی برده اند و رعایت پروتکل های بهداشتی در بابل رو به افزایش است.

وی اظهار داشت: محدودیت های اعمال شده کرونایی در ایام تعطیلات با جدیت و سخت گیری در راستای حفظ جان مردم اعمال شده است.

وی بیان داشت: تحت هیچ شرایطی اجازه ورود مسافر به بابل داده نشد و براساس تصمیم ستاد مقابله با کرونا تعطیلی بازار و اعمال محدودیت ها در جهت کاهشی کردن روند بستری بیماران کرونایی در پیک پنجم بود.

وی گفت: بابلی ها در جریان باشند که در حال حاضر ۹۹۹ بیمار کرونایی در مراکز درمانی بابل بستری هستند و تحت هیچ شرایطی رعایت پروتکل های دقیق ، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را ترک نکنند.

براساس اعلام رسمی دانشگاه علوم پزشکی بابل در ۲۴ ساعت گذشته ۹۴ بیمار کرونایی در مراکز درمانی بستری و یکصد و ۷۱ بیمار ترخیص شدند و مجموع بیماران در این شهرستان به ۹۹۹ نفر کاهش یافت.

error: Content is protected !!