بستری بیماران کرونایی مازندران رکورد موج سوم را شکست

به گزار ایرنا، طبق این گزارش که عصر امروز یکشنبه منتشر شد، شمار بیماران بستری مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان به یک هزار و ۴۶۸ نفر رسید. 

شمار بیماران کرونایی بستری مازندران  در پیک موج سوم که ۲۷ دی ماه سال گذشته ثبت شد ، یکهزار و ۴۳۵ نفر بود. 

بر اساس این گزارش ، هم اکنون یکهزار و ۱۹۶ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران و ۲۷۲ نفر نیز در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکب بابل بستری هستند. 

همچنین طی ۲۴ ساعت اخیر ۳۵۱ بیمار جدید کووید۱۹ در بیمارستان های استان بستری شدند که نسبت به روز گذشته ۴۱ درصد افزایش دارد. در همین مدت ۲۷۱ بیمار نیز با شرایط مساعد برای تکمیل روند درمانی در منزل از بیمارستان ترخیص شدند.

علاوه بر این شمار بیماران بدحال با علائم حاد تنفسی به ۲۴۴ نفر رسید که اکنون در بخش های مراقبت ویژه تحت درمان قرار دارند.

وضعیت بحرانی ساری ، قائمشهر و آمل

سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در رابطه با عبور مازندران از پیک موج سوم گفت: مازندران روزهای سخت تری در پیش دارد که طی یک هفته آینده خود را نشان خواهد داد. 

دکتر سیمین بابایی افزایش شمار مبتلایان را ناشی از جهش یافته بودن ویروس کرونا و بی توجهی به این عامل در رفتارهای عمومی دانست و افزود: هنوز نتایج عادی انگاری ۱۰ روز اخیر که مازندران بدون محدودیت کرونایی به سر برد خود را نشان نداده است. 

وی یکی از دغدغه های مهم در موج چهارم را کاهش روزانه تعداد بیماران کرونایی ترخیصی دانست و گفت : به دلیل سرایت بالای ویروس وضعیت فیزیکی بیماران برای ترخیص مناسب نیست و اکنون شاهد به حداکثر رسیدن ظرفیت برخی بیمارستان ها به خصوص در شهرهای قائمشهر ، آمل و ساری هستیم. 

سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین خواستار اجرای دقیق محدودیت های کرونایی در تمامی مناطق شد و افزود: در حال حاضر شاهد ایجاد ترافیک بیماران کوویدی در برخی شهرهای کوچک هستیم. 

بابایی نسبت به تداوم عادی انگاری ها هشدار داد و افزود : بدون رعایت پروتکل های بهداشتی و هدایت مردم به قرنطینه خانگی و خانه نشینی نمی توان موج جدید را کنترل کرد که کاملا آغشته به ویروس جهش یافته انگلیسی است. 

وی تاکید کرد : افزایش تعداد بیماران بستری فشار زیادی بر کادر درمان مازندران وارد کرده است که پیش تر سه موج همه گیری را پشت سرگذاشته و اکنون بسیار خسته و شکننده است. 

پیش تر نیز برخی از مسئولان بهداشتی مازندران میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح استان را به زیر ۵۰ درصد اعلام کردند و این وضعیت را برای کنترل بیماری نامناسب دانستند. 

مازندران به طور رسمی از هفته دوم فروردین با قرمز شدن شهرستان قائمشهر و نارنجی شدن پنج شهرستان ساری، آمل ، بابل، رامسر و گلوگاه وارد موج چهارم همه گیری ویروس کرونا با پیشتازی کرونای انگلیسی شد.

ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی ۲۴ اسفند ۹۹ با شناسایی ۲ بیمار در قائمشهر وارد مازندران شد و در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد بیماران کرونایی بستری و مراجعان حضوری  مبتلا در استان مازندران مبتلا به این نوع ویروس هستند. 

error: Content is protected !!