بستری روزانه ۸۰ تا ۹۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های خوزستان

به گزارش ایرنا دکتر فرهاد ابول‌نژادیان بامداد سه شنبه در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: اگرچه شرایط استان‌های اطراف خوزستان قرمز است اما با اقداماتی که انجام دادیم وضعیت خوزستان اکنون در حالت ثابت و پایدار قرار دارد.

وی گفت: آزمایشگاه‌های ما در مرزهای شلمچه و چذابه فعال و از همه افراد تست PCR گرفته می شود و در صورت مثبت شدن جواب تست افراد، به آنها اجازه ورود به کشور داده نمی‌شود.

رصد تمام کشتی ها و شناورهای ورودی به بندرگاه های خوزستان

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز به رصد تمام کشتی های باری و شناورها در پنج بندر خوزستان اشاره کرد و گفت: نیروهای ما در ۴۰ مایلی ساحل دریا از تمام خدمه و سرنشینان کشتی‌ها و شناورها تست می گیرند و در صورت مثبت شدن تست یک نفر، آن کشتی به همراه سرنشینان قرنطینه و ایزوله می‌شود.

وی به توزیع مجدد واکسن کرونا از روز سه شنبه هفته جاری اشاره کرد و افزود: پیش از این ۲ محموله واکسن به میزان ۸۰ هزار دوز وارد خوزستان شده بود که واکسیناسیون دوز دوم گروه‌های هدف انجام شد.

ابول نژادیان گفت: در حال حاضر تعداد افرادی که دوز اول را دریافت کرده‌ و هنوز دوز دوم واکسنشان را تزریق نکرده‌اند، اندک است که به محض دریافت محموله جدید واکسیناسیون این افراد انجام می شود.

وی افزود: پس از پایان تزریق دوز دوم گروه های هدف، مابقی واکسن‌ ها به افراد جدید اختصاص خواهد یافت تا کار واکسیناسیون هم استانی های عزیز با سرعت بیشتری انجام شود.

در حال حاضر ۲ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۱۲ شهرستان نارنجی و ۱۳ شهرستان زرد کرونایی هستند.

error: Content is protected !!