بستری شدن ۴۲۰ مبتلا به کرونا در بیمارستان های هرمزگان

دکتر فاطمه نوروزیان شنبه شب به رسانه ها اعلام کرد: از مجموع بستری های کرونا ، ۶۸ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر هستند که حال ۱۰ نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

وی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته دو نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا در هرمزگان جان خود را از دست دادند، افزود: با احتساب این دو نفر فوتی جدید، شمار قربانیان کرونا در هرمزگان به یک هزار و ۹۲ نفر رسیده است.

نوروزیان خاطرنشان کرد: بارها و بارها نسبت به خطرات برگزاری تجمع های خانوادگی و مسافرت های غیرضروری هشدار داده بودیم اما متاسفانه چندان توجهی به این هشدارها نشد و امروز شاهد موج صعودی کرونا در اقصی نقاط کشور از جمله هرمزگان هستیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: در حال حاضر پنج هزار و ۵۲۷ نفر مبتلا به کرونا در هرمزگان در قرنطینه خانگی بسر می برند و وضعیت آنها به طور مرتب از سوی کارشناسان بهداشتی رصد می شود.

وی با بیان اینکه تمام موارد جدید کرونا در هرمزگان از نوع جهش یافته انگلیسی است، گفت: این نوع کرونا تمام گروه های سنی به ویژه جوان ها و کودکان را مورد هدف قرار داده و بسیار کشنده تر و سرایت پذیرتر از نوع معمولی کووید ۱۹ است.

نوروزیان با اشاره به انجام واکسیناسیون کرونا در هرمزگان برای گروه های هدف تعریف شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ابراز داشت:تاکنون ۹ هزارو ۳۳۵ دوز واکسن کرونا وارد استان شده که از این تعداد ۹ هزارو ۲۲۱ دوز به جامعه هدف تزریق شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: قرار است در هفته جاری نیز ۹ هزار و ۶۰ دوز دیگر از واکسن کرونا وارد هرمزگان شود.

نوروزیان با درخواست از مردم برای رعایت پروتکلهای بهداشتی و توجه ویژه به این پروتکلها، گفت: هم اکنون هرمزگان در شرایط بحرانی قرار دارد و افزایش شمار بیماران بستری موجب افزایش بخش‌های کرونایی در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس به عنوان بزرگترین مرکز آموزشی و درمانی و بیمارستان استان شده و اکنون این بیمارستان ۹ بخش بستری بیماران کرونایی دارد که ظرفیت آن در حال تکمیل است.

بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا ، به جز شهرستان های بستک، بشاگرد، سیریک و بوموسی، دیگر مناطق هرمزگان قرمز و نارنجی هستند وبرخی از نقاط روستایی از جمله سیاهوی بندرعباس در قرنطیه کامل قرار گرفته است.

error: Content is protected !!