بستری های روزانه کرونا در گیلان به بیش از ۱۰۰ نفر رسید

به گزارش خبرنگار مهر، آبتین حیدرزاده پیش از ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به روند صعود مبتلایان و بستری‌های کرونایی در استان گیلان، اظهار کرد: در حال حاضر مجموع بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی استان گیلان به مرز ۴۰۰ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه در مجموع ۳۸۷ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها بستری هستند، افزود: بستری‌های روزانه نیز در استان گیلان در حال افزایش است که نگران کننده و هشدار دهنده است.

حیدرزاده با اشاره به اینکه ۱۰۳ بیمار جدید طی شبانه روز گذشته در بیمارستان‌های گیلان بستری شده‌اند، ادامه داد: متأسفانه حال ۷۵ بیمار کرونا بد و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که ۷ نفر از این تعداد در شبانه روز گذشته بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه به شناسایی مواردی از کرونا دلتا در شهرستان‌های قرمز استان، گفت: در حال حاضر آستارا، رشت، انزلی، رودسر، رودبار در وضعیت قرمز کرونایی هستند و نیازمند اعمال محدودیت در فعالیت مشاغل در این شهرها هستیم.

وی با اشاره به پایین بودن رعایت محدودیت‌های در شهرهای قرمز، تأکید کرد: در جلسه ستاد مدیریت استانی کرونا بر لزوم تشدید نظارت‌ها در این زمینه تأکید شد.

حیدرزاده همچنین به موضوع سختگیری در ورود خودرو با پلاک غیر بومی به استان گیلان نیز اشاره کرد و گفت: متأسفانه پایین بودن میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان هم از سوی شهروندان و هم مسافران زمینه را برای افزایش آمارها و ورود کرونا دلتا به استان فراهم کرده است.

وی اضافه کرد: مردم باید همچنان ماسک بزنند و از تجمع، دورهمی و هرگونه مسافرت غیرضروری خودداری کنند تا بتوانیم این بیماری را ریشه کن کنیم.

error: Content is protected !!