بستری ۲۶۸ بیمار کرونایی در گلستان و چند خبر کوتاه

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت که هم اینک ۲۶۸ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که تعداد آنان در مقایسه با دیروز پنج نفر کمتر شده است.

عبدالرضا فاضل افزود: از این تعداد ۵۵ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند که ۲۴ نفر آنان به دستگاه تنفسی متصل هستند.

**

فرماندار کلاله از آتش سوزی در گندم‌زارهای روستای “یلی بدراق” بخش مرکزی این شهرستان به‌دلیل کم توجهی برخی افراد خبر داد و گفت: نیروی‌های مردمی، آتش نشانی، منابع طبیعی و دهیاری‌ها به محض اطلاع از حادثه، وارد عمل شدند و با حداقل خسارت به مزارع گندم، آتش را مهار کردند.

محمد ابراهیمی تودرواری افزود: براثر این حادثه، حدود پنج هکتار از مزارع گندم و حدود ۱۰ هکتار کاه و کلش این روستا طعمه حریق شد.

**

امروز ۲ زمین لرزه یکی ساعت ۱۰ و هشت دقیقه به بزرگی ۲.۵ ریشتر در عمق ۱۲ کیلومتری گمیشان و دیگری با قدرت ۳.۱ ریشتر ساعت ۱۹ و ۴۵ دقیقه در عمق ۱۷ کیلومتری زمین در آق‌قلا رخ داد که تاکنون هیچ خسارتی گزارش نشده است.

**

رییس پلیس امنیت اقتصادی گلستان از کشف ۳۷ هزار و ۳۳۶ لیتر انواع روغن دیزل احتکاری در گرگان خبر داد و گفت: ماموران پس از یکسری اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی محل دپوی این روغن‌ها شدند.

سرهنگ عباسعلی پهلوانی نسب با اشاره به پلمب انبار مورد نظر و دستگیری یک متهم در این عملیات و معرفی وی به مراجع قضایی، افزود: طبق اعلام کارشناسان، ارزش این مقدار روغن دیزل بیش از ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

**

جانشین فرمانده انتظامی گلستان نیز گفت که ماموران کلانتری ۱۳ باغلی مرامه گنبدکاووس با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی یکی از عاملان تهیه و توزیع سلاح غیرمجاز شدند.

سرهنگ فرزاد تاجره اظهارداشت: ماموران متهم را در حین حمل سلاح دستگیر و در بازرسی از خودرو وی ۱۵ قبضه سلاح شکاری غیرمجاز کشف کردند.

**

فرمانده انتظامی آزادشهر از کشف ۹ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم مرغ فاقد مجوز دراین شهرستان خبر داد و گفت: ماموران ایست و بازرسی تیل آباد حین کنترل خودروهای خروجی از استان به ۲ دستگاه کامیون مشکوک و آنها را متوقف کردند.

سرهنگ سید داوود حسینی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مرجع قضایی در بازرسی از خودروها مقدار ۹ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم مرغ فاقد مجوز کشف کردند و ۲ متهم نیز در این رابطه دستگیر شدند.

**

کارشناس هواشناسی گلستان از کاهش نسبی دمای هوای این استان از امشب خبر داد و گفت: از امشب با شمالی شدن جریانات جوّی، شاهد وزش باد شدید و روند افزایش ابر خواهیم بود.

سمیه ملاحی افزود: برای روز سه‌شنبه نیز وزش باد نسبتا شدید و کاهش نسبی دما و احتمال رگبار پراکنده در این استان پیش بینی می‌شود.

**

فرمانده انتظامی علی‌آباد کتول از دستگیری عامل قدرت‌نمایی با سلاح در شبکه‌های اجتماعی خبر داد و گفت: ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان در پی رصد فضای مجازی، موفق شدند فردی را که با اسلحه شکاری اقدام به ایجاد رعب و وحشت کرده بود، شناسایی کنند.

سرهنگ الیاس تازیکه افزود: پس از هماهنگی با مرجع قضایی، متهم در مخفیگاهش دستگیر و به مقر پلیس منتقل شد.

**

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت گلستان گفت که تاکنون ۵۸ هزار و ۱۱۵ دُز واکسن کرونا به گروه‌های اولویت دار در استان تزریق شده است.

علی باقری افزود: مشمولان دریافت واکسن می‌توانند پس از تشکیل یا تکمیل پرونده الکترونیک سلامت، با کارت ملی به مراکز تجمیعی واکسیناسیون در سطح استان مراجعه کنند.

وی اظهارداشت: تاکنون به ۱۱ هزار و ۲۶۸ فرد بالای ۸۰ سال، ۹ هزار و ۹۴۶ نفر بین ۷۵ تا ۷۹ سال و ۱۲ هزار و ۵۸۴ نفر بین ۷۰ تا ۷۴ سال در استان نوبت اول واکسن تزریق شده است.

**

فرمانده انتظامی مینودشت از کشف ۶ قبضه سلاح غیرمجاز در این شهرستان با اجرای طرح جمع آوری سلاح و مهمات غیرمجاز با بسیج تمام نیروها خبر داد.

سرهنگ علی‌اکبر بای افزود: با اجرای این طرح، ماموران پنج قبضه سلاح شکاری و یک قبضه سلاح جنگی غیرمجاز را کشف و ۶ متهم را در این رابطه دستگیر کردند.

**

امانگلدی ضمیر فرماندار مراوه‌تپه گفت که به همت کمیته امداد امام خمینی(ره) و خیران نیک اندیش ۴۰ سرویس جهیزیه شامل یخچال، تلویزیون، جارو برقی، لباسشویی و اجاق گاز  به ۴۰ نوعروس این شهرستان اهدا شد.

استان گلستان ۱.۹ میلیون نفر جمعیت دارد.

error: Content is protected !!