بستری ۳۲۰ بیمار کرونایی در رشت/ ۲۷ هزار نفر واکسینه شدند

به گزارش خبرنگار مهر، علی فتح اللهی صبح دوشنبه در جلسه ستاد کرونا رشت، گفت: شهرستان رشت از لحاظ رنگ بندی در وضعیت نارنجی قرار دارد و رعایت پروتکل‌های این رنگ اجباری است.

فتح الهی با اشاره به اینکه رعایت و توجه جدی به دستور العمل های بهداشتی سبب کاهش بیماری کرونا می‌شود، افزود: عادی انگاری نسبت به خطرات کرونا متأسفانه در ماه‌های گذشته زمینه را برای افزایش میزان ابتلاء، بستری و مرگ و میرهای ناشی از این ویروس شده است.

وی با تأکید بر ضرورت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در ادارات، دستگاه‌های اجرایی به ویژه اصنافی همانند نانوایی‌ها و فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی، گفت: در حال حاضر ۳۲۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های شهرستان رشت بستری هستند که این تعداد در مدت مشابه ماه گذشته حدود ۷۰۰ نفر بوده است.

فرماندار رشت با بیان اینکه قطعاً رعایت دستور العمل ها زمینه کاهش بیماری کرونا را فراهم می‌کند، اضافه کرد: در زمینه واکسیناسیون نیز تاکنون ۲۷ هزار و ۱۴۹ نفر از شهروندان واجد شرایط در شهرستان رشت واکسینه شده اند.

وی در ادامه با اشاره به مصوبه ستاد ملی کرونا در زمینه برگزاری حضوری آزمون‌های پایه‌های نهم و دوازدهم تحصیلی، افزود: نقش اولیا و مربیان مدارس در برگزاری خوب این آزمون‌ها بسیار مؤثر است.

فتح الهی با بیان اینکه با توجه به تغییر رنگ بندی کرونایی از ابتدای هفته جاری فعالیت مشاغل گروه‌های یک و دو در رشت آغاز شده است، گفت: بانک‌ها به عنوان یکی از مراکز پر رفت و آمد باید با دقت بیشتری شیوه نامه‌ها را رعایت کنند.

وی با اشاره به اعمال ممنوعیت تردد از فردا تا شنبه هفته آینده، و با بیان اینکه پلیس راه گیلان تمامی خودروهای غیر بومی که در سطح شهر تردد کنند را جریمه خواهد کرد، اضافه کرد: تمام تفرجگاه‌ها و مراکز تفریحی و ساحلی شهرستان رشت در این مدت تعطیل خواهد بود.

فتح اللهی با بیان اینکه از ۲۱ تا ۲۵ اردیبهشت ماه هیچ برگه ترددی صادر نخواهد شد، گفت: پلیس با متخلفان به صورت جدی برخورد خواهد کرد.

error: Content is protected !!